Oficiul pentru Protectia Consumatorilor a implinit 15 ani

OPC si-a serbat cei 15 ani de la infiintare in patru orase din judet, la Bacau, Onesti, Moinesti si Comanesti, in cadrul unor adunari festive organizate in scoli. La cea de la Liceul Economic si Drept Administrativ din Bacau, a fost prezent Mirel Miclaus, inspector sef in cadrul ANPC regionala Galati, seful OPC Bacau.

La crearea sa, Oficiul pentru Protectia Consumatorlor nu avea autonomie, ci era parte integranta a organismului care se numea Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie si Calitate. In 1992, Comisia se reorganizeaza in Institutul Roman de Standardizare, Biroul Roman de Metrologie Legala si Oficiul pentru Protectia Consumatorilor. Ordonanta 18/1992 reprezinta actul de nastere a institutiei care actioneaza pentru realizarea strategiei, politicii si obiectivelor guvernamentale in domeniul protectiei vietii, sanatatii si securitatii consumatorilor, precum si al intereselor legitime ale acestora..

De-a lungul anilor, OPC a capatat in constiinta publica, pe langa calitatea de aparator al drepturilor oricarui consumator, o responsabilitate in plus, aceea de sursa permanenta de sfaturi in achizitia de bunuri alimentare, nealimentare sau la incheierea contractelor pentru diverse servicii. Prin OUG 2/2001, s-a reglementat infiintarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor ca organ de specialitate al Administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordonarea Guvernului. ANPC are in subordine 12 inspectorate regionale pentru protectia consuimatorilor, ca entitati cu personalitate juridica, a caror structura organizatorica include oficiile judetene pentru protectia consumatorilor si Oficiul pentru protectia consumsatorilor al municipiului Bucuresti, ca entitati fara personalitate juridica.

Elevii care au participat la festivitatea prilejuita de acest eveniment au ridicat numeroase probleme, interesandu-se despre anumite aspecte ale vietii de zi cu zi. Au intrebat daca se iau masuri si ce fel de masuri, impotriva celor care furnizeaza apa murdara la robinete, din ce motive se produc in continuare marfuri de proasta calitate, de ce mai vand rusii tigari netimbrate etc. La toate intrebarile au primit raspuns din partea lui Mirel Miclaus, seful OPC Bacau, acesta intretinand un viu dialog cu elevii Liceului Economic si de Drept Administrativ din Bacau.
Dan MINDIRIGIU

Adauga un comentariu

*