ESEU MOTIVAŢIONAL. În acest an, cărţile de pregătire pentru examenul de admitere nu le-au mai fost de folos absolvenţilor de liceu care şi-au dorit să intre la Academia de Studii Economice. Răspunsurile pe care le-au avut de dat nu se găsesc în manuale şi nu pot fi predate de vreun profesor. În eseul motivaţional devenit criteriu de admitere, candidaţii au trebuit să spună, printre altele, de ce îşi doresc să studieze la ASE, cum îşi imaginează viaţa de student în această instituţie de învăţământ şi care sunt reuşitele pe care le-au avut până acum. La fel s-a întâmplat şi cu absolvenţii de liceu care şi-au dorit să urmeze facultăţile de Sociologie şi Filosofie ale Universităţii din Bucureşti.
În România eseul motivaţional a fost introdus, din acest an, drept criteriu eliminatoriu de unele universităţi precum ASE şi de unele facultăţi, precum cea de Sociologie şi cea de Filosofie de la Universitatea din Bucureşti. La acestea, eseul, de maximum 500 de cuvinte, este notat cu ”admis” sau ”respins”, iar diferenţa dintre cei admişi o fac notele la proba de limba şi literatura română a examenului de Bacalaureat şi cele obţinute la o a doua probă din cadrul examenului de maturitate. Profesorul universitar dr. Mircea Dumitru, rectorul Universităţii din Bucureşti, spune că un astfel de eseu poate oferi indicii importante despre maturitatea şi pregătirea viitorului student. ”Poate să arate maturitatea în gândire, aderenţa la programa de studiu, îţi arată dacă acel absolvent a citit măcar o dată în viaţa lui o carte de filosofie, de exemplu. Îţi arată dacă e cu adevărat interesat de facultate sau completează doar formal nişte câmpuri. Primele care l-au introdus au fost facultăţile umaniste ale Universităţii, dar au fost discuţii inclusiv pentru introducerea eseului motivaţional la Facultatea de Chimie. În scurt timp, eseul motivaţional va fi criteriu de admitere în toate facultăţile”, spune Mircea Dumitru.
sursa: gandul.info