Odata cu debutul noului an scolar, Editura Casei Corpului Didactic Bacau îşi completează palmaresul de 115 de titluri, lucrări de specialitate, ghiduri metodice, dicţionare, culegeri de teste, reviste ştiinţifice şi şcolare, cu inca 14 apariţii noi. Acestea sunt dedicate învăţământului preprimar, primar, gimnazial şi liceal, făcând parte din categoria ghidurilor metodice şi a auxiliarelor didactice, în ultimul timp remarcându-se o cerere sporită pentru aceste tipuri de apariţii editoriale, mai ales la nivelul învăţământului preprimar.
De asemenea, o audienţă importantă au suporturile de curs pentru programele de formare continuă acreditate. Din această categorie fac parte: Scoala incluziva – scoala europeana. Concepte, metode, practică; Cooperare si Incluziune în sala de clasa. Ghid Metodic de Utilizare a Strategiilor Incluzive în Învăţământul Preuniversitar – lucrare care vine în sprijinul cadrelor didactice care vor opta pentru programul de formare continuă acreditat, „Şcoala incluzivă – Şcoală europeană”; Să cunoaştem mediul înconjurător! – Învăţământ preşcolar (auxiliar didactic); Matematică pentru preşcolari – Grupa Pregătitoare (auxiliar didactic); Primii pasi în matematica – Nivelul I, 3 – 5 ani (auxiliar didactic); Caietul de observaţie psihopedagogică a preşcolarului (auxiliar didactic); Managementul grupei (condică de evidenţă a activităţii şi prezenţă la grupă); Evaluarea iniţială în grădiniţă. Ediţia a III-a (auxiliar didactic); Comunicarea orală şi scrisă în grădiniţă (auxiliar didactic). Menţionăm că aceste lucrări constituie şi curriculum-suport pentru aplicarea programului de formare continuă acreditat, „Didactică preşcolară – inovaţie şi calitate”, destinat educatoarelor. De asemenea, remarcăm faptul că lucrările mai sus-amintite au fost valorificate şi ca mijloace didactice, în cadrul următoarelor sase programe de formare continuă avizate de M.E.C.T.: Psihopedagogia evaluării aplicate la preşcolari; Proiectul tematic – strategii de proiectare / organizare / evaluare a activităţilor cu preşcolarii; Inteligenţa emoţională şi dezvoltarea afectivă în preşcolaritate; Comunicarea pedagogică în activitatea cu preşcolarul; Didactică preşcolară – teorie, metodică şi aplicaţii; Cunoaşterea psihopedagogică a preşcolarului. Pentru învăţământul primar, în anul şcolar 2008 – 2009, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău a pregătit următoarele lucrări: Caietul Bobocilor. Probe de evaluare iniţială a elevilor la intrarea în clasa I – Revizuit şi reeditat; Evaluarea elevilor la clasa a II-a – Revizuit şi reeditat; Evaluarea elevilor la clasa a III-a – Revizuit şi reeditat; Evaluarea elevilor la clasa a IV-a – Istorie. Educaţie civică. Geografie; Evaluarea elevilor la clasa a IV-a – Limba şi literatura română. Matematică. Ştiinţe ale naturii. Este de apreciat efortul tuturor autorilor care au lucrat non stop pâna si-n vacanţa mare, dar şi a staff-ului editorial, coordonat de redactorul Editurii C.C.D. Bacau, profesoara Aurelia Bocancea.
Directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru”, profesorul Gabriel Stan, ne-a asigurat ca editura nu se va opri aici: „Planul nostru editorial este ambitios. Cu resurse mici am reusit sa edităm, în doar trei ani, pentru uzul tuturor cadrelor didactice, 129 de titluri. Prin politica editorială, încercăm cu consecvenţă să satisfacem cererea de carte venită din partea sistemului educaţional. Totodată, oferim colegilor noştri oportunitatea de a valorifica potenţialul creator, prin editarea unor lucrări cu costuri minime. Asadar, ei vor regasi si pe aceasta cale, la Casa Corpului Didactic Bacău, diferite modalităţi de colaborare”. (St.O.)