De câteva zile utilizatorii de internet schimbă între ei îndemnuri de coalizare, la nivel naţional, împotriva firmelor ce vând produse petroliere, care sună aşa: „În ultima vreme pretul barilului de petrol s-a redus la jumătate, astfel că de la 140 dolari a scăzut la 70 şi totuşi, benzina şi motorina au scăzut cu doar 1000 de lei. E bătaie de joc pentru că Guvernul ţine taxele şi accizele la fel de mari, iar staţiile Peco nu vor sa renunţe la preţurile practicate, având un profit uriaş. Dacă ei îşi bat joc de noi, haideţi să-i boicotăm! S-a decis ca în zilele de 27, 28 , 29 octombrie toţi şoferii sa facă front comun şi nimeni, pentru nimic în lume, sa nu alimenteze maşina şi să nu cumpere nimic din staţiile de carburanţi. Speram ca prin acest mod de protest sa-i provocam si sa vedem o reacţie pozitiva a acestui guvern care continua sa îşi bată joc de noi!”. Dincolo de uşorul infantilism al acestui mesaj, pornit probabil în lumea virtuală din iniţiativa unui adolescent ce abia şi-a luat permisul, sperând că va clătina nişte imperii ce au la bază pungi enorme de petrol şi dolari, el reuşeşte totuşi să atingă câteva probleme importante. Astfel, conducerile companiilor petroliere din ţara noastră pot sesiza, chiar din postura siguranţei că vor avea în continuare profituri mari, aversiunea clienţilor faţă de ei, în virtutea preţurilor practicate şi vor trebui să îşi adopte strategia de marketing şi pentru a detensiona relaţiile cu cei ce le bagă banii în buzunar. Si nu prin spoturi publicitare precum cel al PETROM, ce încearcă să ne convingă că o fericire mai mare decât privatizarea cu cântec a acestei companii nu am fi putut să o trăim. Si, totodata, trage un semnal de alarma guvernantilor ce vad, în prag de campanie electorala, ca un procent important al populatiei îsi îndreapta ura împotriva lor, deoarece nu pot sau nu vor să pună în aplicare mecanismele financiare ce ar forţa companiile petroliere să îşi ajusteze preţurile şi în funcţie de buzunarul votanţilor. Una peste alta, iniţiativa „generaţiei messenger” e una ce provoacă reacţii în medii importante. Deci merită a fi luată în considerare. (Olimpia FILIP)