Impinsa de criza economica mondiala sau doar de lacomie, BancPost a inceput sa joace alba-neagra cu comisioanele pe banii clientilor. Recent, numerosi bacauani care contractasera credite la aceasta banca s-au trezit ca au de achitat rate mult mai mari, dupa ce unitatea a introdus pe nepusa masa un comision lunar de administrare a contului care nu figura in contracte si care a „umflat” ratele in medie cu 100-200 de lei. Reactia populatiei a fost prompta. „Numai in ultima saptamâna, comisionul respectiv a facut obiectul a 46 din cele 58 de reclamatii pe care le-am primit cu privire la serviciile financiar-bancare”, a declarat ieri, cu ocazia unei vizite in Bacau, Marioara Gatej, seful Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorilor (IRPC) Galati. „Numai vineri si luni am primit 18 sesizari privind aceste servicii, dintre care 11 asupra comisionului in discutie de la BancPost”, a detaliat Mirel Miclaus, seful Oficiului Judetean de Protectia Consumatorilor Bacau. Scandalul s-a lasat cu o amenda de 60.000 de lei, aplicata BancPost-ului de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. „Sanctiunea a vizat practici comerciale incorecte. De asemenea, s-a dispus ca banca incriminata sa renunte la comisionul abuziv. Conform legii, unitatea poate contesta in justitie amenda, dar nu poate suspenda masura pâna când instanta nu decide asupra ei”, a explicat inspectorul sef IRPC. Reprezentantii BancPost au fost convocati joi la Galati. „Toti clientii pagubiti astfel trebuie sa primeasca bani inapoi. Recomandam tuturor persoanelor aflate pe punctul de a semna contracte de credit sa fie foarte atente la clauzele acestora, in special la dobânzi”, a mai spus Marioara Gatej.
Alin LEANCA