Ministerul Educatiei îsi propune sa dezvolte, in numai doi ani, calitatea procesului instructiv-educativ din invatamântul prescolar, primar, gimnazial si liceal! Cum? Nu prin elaborarea unei strategii inteligente, elaborate de oameni cu vechi state la catedra si cu rezultate de exceptie, sau de pedagogi si manageri scolari de prestigiu, ci prin noi sarcini puse in spinarea slujitorilor catedrei de neobositii slujbasi de la Agentia Româna de Asigurare a Calitatii în Învatamântul Preuniversitar-ARACIP, care vor implementa, la ordinul M.E.C.T., proiectul „Dezvoltarea sistemului national de management si asigurare a calitatii în învatamântul preuniversitar”, în valoare de 5 milioane euro. Astfel, in conformitate cu noile sale atributii, ARACIP va elabora legi, va realiza „Harta nationala a riscului educational” si va profesionaliza personalul implicat în evaluarea scolilor. De asemenea, scolile vor fi sprijinite pentru asigurarea unui cât mai performant management al calitatii. Toate bune si frumoase, dar daca ARACIP va avea nevoie de un an pentru elaborarea si implementarea noului program, ne intrebam cum vor reusi unitatile scolare sa realizeze, in anul care le-a mai ramas, „o noua calitate in invatamânt?” (St.O.)