România a ajuns de râsul Europei cu jocul de-a taxa auto, numita fie de prima inmatriculare, fie de poluare. Comisia Europeana este decisa sa sanctioneze România pentru astfel de decizii. Salvarea ar putea veni de la noul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi. Sa nu uitam ca Emil Boc, pe când era in opozitie, s-a declarat pentru scoaterea taxei de prima inmatriculare. Cum se va comporta acum, când a ajuns prim ministru?
Noul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat imediat dupa investirea Guvernului ca doreste sa se suspende ordonanta de urgenta privind triplarea taxei auto emisa de Guvern in decembrie si sa ramâna in vigoare doar cea din vara. „Ar trebui suspendata ordonanta de urgenta din decembrie si sa ramânem la cea din iulie”, a declarat Nicolae Nemirschi, referindu-se la OUG privind taxa auto.
El a precizat ca va propune premierului si Guvernului sa suspende aceasta ordonanta de urgenta pe motiv ca Guvernul Tariceanu nu a facut o analiza intemeiata si nu a consultat Comisia Europeana si pe cei direct interesati, adica patronatele si producatorii de masini. Sâmbata, in cadrul audierii, Nicolae Nemirschi a declarat ca taxa auto va trebui nuantata, urmând a fi platita in functie de gradul de poluare al masinii, stabilit dupa noxele emise, si nu dupa vechimea autovehiculului. „Taxa auto trebuie nuantata, nu anulata. Lucrurile trebuie diferentiate. E nevoie de un certificat de noxe clar, in care sa fie stabilit exact cât se plateste in functie de cât polueaza masina, iar nu sa conteze daca aceasta e la prima sau la a cincea inmatriculare”, a spus Nemirschi.
El a adaugat ca taxa deranjeaza ca valoare, iar actualul act normativ trebuie sa fie revizuit, propunând chiar crearea unor roviniete care sa limiteze accesul in centrul orasului al masinilor cu grad mare de poluare. „Actuala lege nu e in regula si trebuie revizuita. Cred ca vor trebui facute niste inele in oras, prin care masinile care polueaza foarte mult sa fie impiedicate sa ajunga in centrul orasului. Cei care au astfel de masini le-ar putea lasa la periferie, iar de acolo sa ia tramvaiul”, a spus ministrul Mediului. Nicolae Nemirschi a precizat ca nu s-ar pierde foarte multi bani daca actul normativ actual privind taxa auto de poluare ar fi modificat, astfel incât programele finantate din acesta, Rabla, Casa Verde si reimpaduririle, sa fie in continuare sustinute din aceasta taxa.