Sarbatorile de iarna sub zodia crizei
Unii imprumuta bani, altii aloca un buget infim

brad.jpgPeste 56 la suta dintre români vor renunta la achizitionarea bradului de Craciun, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center. Sondajul arata ca românii vor renunta în totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Craciun (70,4 la suta dintre intervievati), bradul de Craciun (56,5 la suta), bauturile alcoolice (40,9 la suta), prajituri sau cozonaci (32,7 la sutra), dar si la alte tipuri de produse precum electronice, electrocasnice, îmbracaminte, încaltaminte, bijuterii sau cosmetice. În ceea ce priveste excursiile organizate în perioada Sarbatorilor de iarna, aproximativ 10 la suta dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.312,50 lei. De asemenea, si bugetul alocat iesirilor în oras sau la restaurant în perioada Craciunului si a Revelionului este pentru 47,3 la suta dintre respondenti mai mic decât anul trecut, fiind, în medie, 346,28 lei. Bugetul pentru cadouri a fost si el afectat de efectele crizei, având o valoare medie de 526,82 lei, fiind pentru aproape 50 la suta dintre participantii la analiza mai mic decât anul trecut. Chiar daca suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mică sau cel mult egală cu cea de anul trecut, 81,4 la suta dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere, totusi, cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna, conform sursei citate. Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt articolele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, pentru care au optat 54,5 la sută dintre respondenţi, cosmetice sau parfumuri (37,4 la suta), jucarii (30,6 la suta), ciocolata sau cafea (20,4 la suta), carti (17,4 la suta), bijuterii sau ceasuri (14,8 la suta). Subiectii care au declarat ca nu vor cumpara cadouri, în proportie de 18,6 la suta, sunt persoanele cu vârsta peste 55 ani, care nu mai au copii sub 18 ani, au venituri mai mici de 2.000 lei de familie si se declara afectati de criza în foarte mare măsura si în mare masura. Un procent de 52,6 la sută dintre participantii la studiu nu obisnuiesc sa stabileasca un buget pentru sarbatorile de iarna, în timp ce 33,4 la suta fac acest lucru cu regularitate, iar 12,9 la suta vor stabili unul pentru anul în curs. Procentul celor care economisesc bani pentru sarbatorile de iarna este de 45,4 la suta, iar al celor care intentioneaza sa împrumute bani pentru sarbatorile de iarna din acest an este de 6,1 la suta dintre participantii la sondaj.De asemenea, exista si respondenti, 6,1 la suta, care intentioneaza sa împrumute bani pentru Sarbatorile de iarna din acest an. Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, în perioada 16 – 23 noiembrie. Au fost intervievate telefonic 854 de persoane cu vârsta cuprinsa între 18 – 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de plus sau minus 3,35 la suta.

Adauga un comentariu

*