C.C.D. Bacau a acreditat doua noi programe de formare continua

La sfarsitul lunii inaurie, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau a acreditat  doua programe noi de formare continua: „Managementul calitatii in educatie” – program tematic sau modular realizat prin stagii nondisciplinare, tipul modul lung, cu durata de 89 de ore, destinat personalului didactic din invatamntul preuniversitar, purtator a 25 credite profesionale transferabile – si „Pedagogia diversitatii si dificultatile de invatare”, program tematic sau modular realizat prin stagii nondisciplinare, tipul modul lung, cu durata de 89 de ore, destinat, de asemenea, personalului didactic din invatamantul preuniversitar si purtator a 25 credite profesionale transferabile. „Suntem bucurosi ca odata cu inceperea acestui an calendaristic, putem oferi cadrelor didactice din judet doua programe inedite si, credem noi, atractive, care le sunt destinate in exclusivitate, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau. Remarcam ca in ultimii ani colegii nostri din invatamantul bacauan au manifestat un interes sporit fata de proiectele si programele noastre, situatie care ne-a mobilizat in sensul acreditarii acestor noi programe”. Cele doua noi programe constituie o premiera absoluta, datorita tematicii abordate si datorita faptului ca vin in intampinarea noii legi a educatiei. Scopul primului program de formare – „Managementul calitatii in educatie” –  deriva din prevederile Legii Educatiei Nationale, privitoare la asigurarea calitatii in educatie, prevederi care precizeaza, printre altele: „Calitatea educatiei reprezinta o prioritate permanenta pentru orice organizatie furnizoare de educatie, precum si pentru angajatii acesteia.” Totodata, textul legii afirma ca „politicile de asigurare a calitatii educatiei din Romania sunt permanent corelate cu actiunile promovate la nivel international”. Obiectivele programului vizeaza activizarea si dezvoltarea competentelor dobandite prin formarea initiala, precum si formarea de noi competente, in acord cu obiectivul strategic al Consiliului European de la Barcelona din 2002, care stipuleaza „Imbunatatirea calitatii si eficientei sistemelor educationale si de formare profesionala din Uniunea Europeana”. Cele 89 ore cuprinse in curriculumul programului se impart in mod judicios, astfel incat sa se acopere cele sase teme din program: conceptul si filosofia calitatii, calitatea si standardele de calitate aplicabile in domeniul productiei si serviciilor – managementul calitatii, sistemul romanesc de management si asigurarea calitatii, asigurarea calitatii la nivelul unitatilor de invatamant preuniversitar, comisia de evaluare si asigurare a calitatii si procesul de evaluare institutionala. Programul de formare continua „Pedagogia diversitatii si dificultatile de invatare” propune directii noi de actiune in domeniul educatiei din prespectiva diversitatii si incluziunii, in acord cu obiectivele stipulate in documente internationale, europene si nationale. El are ca scop abilitarea cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar de a implementa politicile si practicile incluzive, nediscriminative, de valorizare a diversitatii in clasa si in scoala, astfel incat, raspunzand eficient nevoilor de invatare diverse ale elevilor, dascalii sa devina promotori si participanti activi la cultura diversitatii, intr-o societate care tinde in mod accelerat spre globalizare. Dintre obiectivele generale si specifice ale acestui program amintim: perfectionarea profesorului – ca facilitator si partener educational al elevului, valorificarea si valorizarea diversitatii culturale si psihoindividuale a elevilor in procesul de predare – invatare – evaluare, imbunatatirea colaborarii profesorului clasei cu profesori specialisti, in vederea dezvoltarii abilitatilor si competentelor acestuia de a interveni in echipa, in favoarea copiilor aflati in dificultate, sprijinindu-i astfel in dezvoltarea competentelor scolare si de integrare sociala.

Adauga un comentariu

*