Copiii cu boli cronice care nu se pot deplasa şi cei care se află în convalescenţă de lungă durată ca urmare a unor intervenţii chirurgicale sau tratamente spitaliceşti vor beneficia de şcolarizare la domiciliu. Aceşti elevi vor învăţa după un plan de şcolarizare individualizat şi vor primi sprijinul profesorilor/învăţătorilor, dar şi al altor persoane voluntare precum elevi sau studenţi.
Clase de elevi şi în spitale
Documentul elaborat de MECTS prevede şi şcolarizarea elevilor în spitalele unde sunt internaţi pentru diferite boli cronice, tulburări neurologice sau cu boli care necesită perioade de spitalizare mai mari de 4 săptămâni. În unităţile spitaliceşti se vor înfiinţa grupe/clase, procesul educaţional desfăşurându-se în funcţie de specificul bolii, perioada de spitalizare, de diagnosticul/prognosticul bolii şi de anul de studiu în care este înscris elevul în anul şcolar respectiv. Metodologia precizează că evaluarea stării de sănătate a elevilor în vederea înfiinţării de grupe/clase în spitale se va face prin diagnosticul medicului curant, pe baza foii de observaţie, cu recomandarea de înscriere în grupele/clasele înfiinţate în unităţi spitaliceşti. Înfiinţarea unei clase/grupe în spitale este posibilă pentru un număr de cel puţin 6 şi nu mai mult de 12 elevi spitalizaţi, clasele astfel înfiinţate urmând să fie organizate după specificul învăţământului simultan: învăţământ preşcolar, învăţământ primar – clasa pregătitoare, clasele I-III, clasele II-IV, învăţământ gimnazial cu clasele V-IX. Potrivit documentului MECTS, finanţarea serviciilor reglementate de noua metodologie se va asigura din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetele locale ale consiliilor judeţene, prin instituţia care furnizează servicii de şcolarizare, indiferent de locul de domiciliu al elevilor.