Reflectarea evenimentelor legate de referendumul privind demiterea preşedintelui României trebuie să respecte regulile privind informarea corectă, imparţialitatea şi pluralismul de opinii din legislaţia audiovizuală, a precizat duminică, un comunicat al Consiliului Naţional al Audiovizualului remis ROMPRES.
Pe perioada campaniei pentru referendum, nu pot fi difuzate clipuri publicitare care prezintă, în sens negativ sau pozitiv, un partid, un om politic sau un mesaj politic, precizează Consiliul.
Conform CNA, care invocă prevederile Legii Audiovizualului şi ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, în emisiunile informative pot fi reflectate evenimente referitoare la referendum şi pot fi prezentate modalităţile tehnice de organizare şi desfăşurare a acestuia.
În cadrul emisiunilor de dezbatere, punctele de vedere pro şi contra vor fi reflectate în mod egal. În cazul în care în emisiunile informative şi de dezbatere se aduc acuzaţii de ordin penal sau moral unor persoane, sau în cazul în care astfel de acuzaţii pot prejudicia imaginea unor instituţii, se va difuza şi punctul de vedere al celor vizaţi, precizează CNA.
În cazul în care radiodifuzorii vor primi cereri pentru dreptul la replică sau rectificare, răspunsul la astfel de solicitări se va da în maximum 24 de ore de la data primirii lor.
În temeiul obligaţiei de a informa corect publicul, până la încheierea referendumului, radiodifuzorii nu pot difuza consultări ale publicului prin intermediul sms-urilor, e-mail-urilor şi al telefoniei fixe.
CNA subliniază că anchetele făcute pe stradă nu pot fi prezentate ca fiind reprezentative pentru opinia publică sau pentru un anumit grup social sau etnic şi au obligaţia de a reflecta punctele de vedere aflate în divergenţă.
Sondajele de opinie realizate de instituţiile de specialitate pot fi difuzate în condiţiile respectării regulilor din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu excepţia ultimelor 24 de ore de dinaintea zilei de desfăşurare a referendumului, mai arată sursa citată.