Executivul a decis, miercuri, prelungirea cu patru luni a datei emiterii a paşapoartelor electronice. Astfel, acestea vor fi puse în circulaţie de la 1 ianuarie 2008.
Executivul a prelungit cu patru luni, de la 1 septembrie 2007 la 1 ianuarie 2008, termenul de punere în circulaţie a paşapoartelor electronice atât pentru cetăţenii români, cât şi pentru persoanele fără cetăţenie română, termen prevăzut de HG nr. 1869/2006.
Prelungirea termenului a fost determinată de necesitatea respectării termenelor reglementate de legislaţia în vigoare, având în vedere complexitatea procedurilor aferente atribuirii contractului de achiziţie publică.
Potrivit HG nr. 557/2006 aprobată în şedinţa din 26 aprilie 2006 paşapoartele electronice urmau să fie puse în circulaţie începând cu 1 ianuarie 2007.
Paşapoartele electronice sunt paşapoartele diplomatice, paşapoartele de serviciu sau paşapoartele simple, în care se include un mediu de stocare electronică a datelor biometrice ale persoanei – imaginea facială, amprenta digitală, precum şi alte date ale persoanei care pot fi stocate electronic.
Pentru confecÅ£ionarea paÅŸapoartelor electronice a fost abilitat, prin HG nr. 557/2006, Secretariatul General al Guvernului, prin Regia Autonomă „AdministraÅ£ia Patrimoniului Protocolului de Statâ€, în calitate de producător, să organizeze în colaborare cu Ministerul
Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Afacerilor Externe procedura de licitaţie, în conformitate cu prevederile legale privind achiziţiile publice.
Guvernul a stabilit, în şedinţa din 21 decembrie 2006, că punerea în circulaţie a paşapoartelor electronice se face începând cu data de 1 septembrie 2007. În acest sens, a fost modificată HG nr. 557/2006 care stabilea ca termen de punere în circulaţie a paşapoartelor electronice data de 1 ianuarie 2007.
Hotărârea aprobată în decembrie 2006 stabilea că şi străinii care au obţinut o formă de protecţie în România pot primi documentele de călătorie electronice.
Pentru confecţionarea acestora, ca şi în cazul paşapoartelor electronice pentru cetăţenii români, a fost abilitat Secretariatul General al Guvernului, prin RA-APPS, în calitate de producător, să organizeze procedura de licitaţie, în conformitate cu prevederile legale privind achiziţiile publice.