Se pare ca, in privinta modului de organizare si desfasurare a examenului national de bacalaureat, Ecaterina Andronescu si Mircea Miclea s-ar putea intelege, desi diferentele dintre opiniile celor doi se fac resimtite si la acest capitol. Astfel, ambii sunt de parere ca bacalaureatul trebuie sa aiba trei probe, în functie de profilul studiat de elev. Dincolo, insa, de acest punct de vedere comun incep diferentele in privinta studiilor liceale, a organizarii si desfasurarii examenului de bacalaureat. Andronescu sustine ca studiile liceale sa dureze patru sau cinci ani, fiind obligatorii pentru toata lumea, in timp ce Miclea vrea sa reduca numarul anilor de liceu la trei, dintre care ultimii doi sa nu mai fie obligatorii. Codul Andronescu mai prevede ca în timpul ultimului an de liceu elevii sa sustina doua examene de verificare a cunostintelor: una de folosire a computerului si una de limbi moderne, ambele urmând sa fie obligatorii. Elevii care nu promoveaza aceste doua probe eliminatorii nu vor putea intra la examenul de bacalaureat propriu-zis. Absolventii de clasa a XII-a vor sustine trei probe de bacalaureat: limba româna, matematica sau istorie, si o proba la alegere, în functie de profilul studiat. La aceasta ultima proba, elevii care au absolvit un profil real vor putea alege între chimie, fizica, biologie si informatica, iar cei de la profilul uman, între economie, geografie, logica, psihologie si filosofie. Liceenii care sustin si promoveaza Bac-ul dobândesc „certificatele de competente lingvistice si digitale”, respectiv diploma de bacalaureat. In varianta Miclea, Bac-ul are tot trei probe, dar va putea fi sustinut doar o singura data fara plata. Probele de la bac ar trebui sa fie anuntate elevilor la începutul primei clase de liceu. De asemenea, varianta Miclea mai prevede ca pe parcursul clasei a Xll-a elevii sa sustina probe practice pentru evaluarea si certificarea competentelor de utilizare a calculatorului. (St.O.)
Despre disponibilizarea a 20% din cadrele didactice auxiliare si nedidactic de ce nu se spune nimic.Se discuta despre codurile educatiei si nu se discuta despre oamenii care isi pierd locul de munca, pentru ca sindicatul din educatie este de rahat.Nu s-au obtinut nici macar plati compensatorii, cand toti bugetarii disponibilizati au primit aceste plati.Rusine sindicatului care nu face nimic.