În 2009, anul de coşmar al pieţei auto, 38 de dealeri de maşini noi, în mare showroomuri fără parte de service – aşa‑zisele magazine de bloc -, şi‑au completat actele de lichidare şi‑au închis. Cel puţin aşa arată statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) citate de Brent Valmar, vicepreşedintele instituţiei şi director general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţă.
Cele 38 de locaţii înseamnă aproximativ 10% dintr‑un total de circa 400, dar partea proastă, precizează Valmar, e că piaţa va continua să se contracte şi în 2010, până la 115.000 de maşini noi, faţă de 148.000 în 2009 şi 366.000 în anul de boom 2007. Lovitura de graţie pentru dealeri ar putea să vină, însă, din altă parte: activitatea de after sales (service şi vânzare de piese), devenită acum principala lor sursă de venituri, a început la rândul ei să scadă.
Cea mai mare problemă a dealerilor români nu e neapărat scăderea vânzărilor, ci mai degrabă modul în care piaţa auto a evoluat. Totul a pornit în 2005, momentul de început al perioadei de boom din retailul de maşini. Atunci, vânzările au crescut cu 42%, ajungând la volumul‑record de 256.000 de maşini.
Invata cum sa iti modifici propria poza:
http://www.books-photoshop.blogspot.com