O nouă apariţie editorială la C.C.D. Bacău

De curând, Editura Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău şi-a completat palmaresul de 260 de titluri, lucrări de specialitate, ghiduri metodice, dicţionare, culegeri de teste, reviste ştiinţifice şi şcolare, cu o nouă apariţie: „Evaluarea iniţială a limbajului: logopedie, limbă şi comunicare”, autor, profesor-metodist Elena Hussar, cadru didactic cu experienţă, care activează la Centrul Logopedic Interşcolar Bacău. Lucrarea îşi propune o sistematizare a observaţiilor asupra particularităţilor limbajului elevilor, se adresează cadrelor didactice din învăţământul special şi special integrat, din învăţământul preşcolar şi şcolar, cu gândul de a le oferi un suport, auxiliar în activitatea premergătoare îndeplinirii obiectivelor terapeutice sau curriculare propuse. Autoarea, prof. Elena Hussar ne-a informat că „aceasta se adresează deopotrivă şi părinţilor care au curiozitatea, răbdarea şi răgazul de a descoperi, rând pe rând, mereu alte aspecte ale limbajului copilului şi, odată cu acesta, ale personalităţii în construcţie.”

În mod special, lucrarea se adresează logopezilor, dar şi părinţilor, care sunt parteneri în intervenţia logopedică. Ea oferă un set de fişe care reuşesc să identifice o multitudine de piedici şi dificultăţi ale rostirii limbajului. Plecând de aici se poate construi un program adecvat fiecărui copil şi se pot introduce, pas cu pas, elementele necesare abilitării copilului cu rostirea corectă. Un renumit specialist în domeniu, prof. univ. dr. Ecaterina Vrăsmaş, de la Universitatea din Bucureşti, consideră că „Această carte este importantă şi necesară logopezilor, părinţilor şi profesorilor. Ea este un instrument util, care adună experienţa, competenţa profesională, creativitatea şi o mare încredere în forţele fiecărui copil. În plus, fiind corect alcătuită şi din punct de vedere al organizării spaţiului din pagină, al culorilor şi imaginilor utilizate, fiecare fişă nu oboseşte copilul, ci îi dă ocazia de a se juca atunci când răspunde cerinţelor.” De asemenea, lucrarea constituie şi un important instrument de lucru în cadrul programului de formare continuă „Dezvoltarea şi evaluarea limbajului. Prevenirea şi terapia tulburărilor de limbaj şi comunicare”, oferit în acest an şcolar în premieră de C.C.D. Bacău şi avizat de Ministerul Educaţiei.

„În continuare, planul nostru editorial este ambiţios, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău. Cu resurse mici am reuşit să edităm, în şapte ani, pentru uzul tuturor cadrelor didactice, 260 de titluri.
Aşadar, prin politica editorială, încercăm cu consecvenţă să satisfacem cererea de carte venită din partea sistemului educaţional. Această ultimă lucrare vine în ajutorul cadrelor didactice şi elevilor din unităţile de învăţământ special, dar ea poate fi utilă atât educatoarelor, cât şi învăţătoarelor, care se preocupă de rezolvarea dificultăţilor de limbaj la copiii/elevii lor.”

Adauga un comentariu

*