Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău organizează programul de formare continuă „Firma de exerciţiu – metodă interactivă de educaţie antreprenorială”, destinat personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi avizat de Ministerul Educaţiei.
Programul este coordonat de prof. Mihaela-Liliana Ciuchi, inspector şcolar şi formator CCD Bacău.
În toate documentele importante, care definesc la nivel european direcțiile de acțiune în domeniul educației și formării profesionale, precum Cadrul strategic pentru cooperare europeana in domeniul educatiei si formarii profesionale (ET 2020), sunt considerate ca prioritare, stimularea creativității și a inovării, inclusiv a spiritului antreprenorial, la toate nivelurile de educație și de formare.
”Firma de exerciţiu reprezintă o componentă a curriculumului naţional, dar și a curriculumului pentru dezvoltare locală.
La nivel extracurricular elevii au ocazia să participe la târguri interne şi internaţionale ale firmelor de exerciţiu, situație care le poate insufla spiritul antreprenorial.”, ne-a declarat prof. Mihaela – Liliana Ciuchi, inspector școlar pentru discipline tehnice și inițiatoarea proiectului.
Așadar, principalul obiectiv al programului de formare este familiarizarea cadrelor didactice cu metoda inovativă „firma de exerciţiu”, metodă prin care elevii îşi formează deprinderi, abilități, și îşi însușesc competenţe-cheie, cum ar fi: capacitatea de a lucra în echipa, gândirea interdisciplinară şi critică, competenţe de comunicare şi de relaționare instituțională.
Coordonaţi de profesori instruiţi şi formaţi astfel, elevii obțin noi abilități profesionale, o anumită flexibilitate necesară pe piața muncii, şi, pot descoperi, totodată, o afinitate faţă de un anumit loc de muncă.
Competenţele obținute în acest mod, pot determina reducerea perioadei de acomodare la locul de muncă, familiarizarea cu sarcinile înscrise în fişa postului, situație benefică, atât pentru angajatori, cât şi pentru viitorii angajați.
Rezultatele preconizate în urma aplicării acestei metode, sunt: creşterea gradului de inserţie pe piaţa muncii a absolvenţilor, reducerea perioadei de acomodare la locul de muncă, mai buna adaptabilitate la schimbarea lui, flexibilitate, asumarea iniţiativei şi a riscului.
Prof. Gabriel STAN, directorul CCD Bacău