Noi auxiliare didactice pentru educatoare avizate de ME, la propunerea CCD Bacau

Odată cu debutul noului an şcolar 2012-2013, Editura Casei Corpului Didactic Bacău îşi va completa palmaresul de peste 260 de titluri, lucrări de specialitate, ghiduri metodice, dicţionare, culegeri de teste, reviste ştiinţifice şi şcolare, cu trei noi apariţii, avizate de Ministerul Educaţiei. Acestea sunt dedicate învăţământului preşcolar, făcând parte din categoria auxiliarelor didactice. Demersul editurii băcăuane nu este întâmplător, în ultimul timp remarcându-se o cerere sporită pentru aceste tipuri de apariţii editoriale. Aşadar Ministerul Educaţiei a avizat următoarele materiale didactice auxiliare, adresate învăţământului preşcolar, ceea ce le oferă acestora un plus de valoare şi un statut aparte în rândul lucrărilor de profil, care se distribuie în sistem:

Cunoaşterea mediului înconjurător – grupa mijlocie (4-5 ani), autori: Maria Mătăsaru, Maria Chiriloaie.

Cunoaşterea mediului înconjurător – grupa mare (5 – 6 ani), autori: Maria Mătăsaru, Aurelia Piţu,  Carmen Nedelcu, Maria Chiriloaie, Lavinia Mătăsaru, Viorica Pricopoaia.

Activităţi artistico-plastice – grupa mare, autori: Maria Mătăsaru, Aurelia Piţu, Maria Chiriloaie, Carmen Nedelcu, Lavinia Mătăsaru, Viorica Pricopoaia.

Menţionăm că aceste lucrări constituie curriculum-suport pentru aplicarea Programei activităţilor instructiv – educative în grădiniţa de copii, fiind elaborate pe parcursul desfăşurării programului de formare continuă „Didactică preşcolară – inovaţie şi calitate”, organizat de Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, cu scopul de a sprijini educatoarele. Remarcăm faptul că lucrările mai sus-amintite au fost valorificate şi ca mijloace didactice, în cadrul unor programe de formare continuă, avizate de M.E.C.T.S. şi cuprinse în Oferta de formare continuă a C.C.D. Bacău. Iată şi o scurtă prezentare a fiecărei lucrări:

Cunoaşterea mediului înconjurător – grupa mijlocie (4 – 5 ani) este un auxiliar didactic ce reprezintă suportul intuitiv, necesar profesorului pentru realizarea obiectivelor şi conţinuturilor prevăzute în curriculum oficial pentru grupa mijlocie. Tematica abordată este extrasă din cele şase teme anuale de studiu, fiind eşalonată în timp, în concordanţă cu desfăşurarea evenimentelor şi activităţilor din mediul social şi natural, apropiate copilului de 4-5 ani.

Cunoaşterea mediului înconjurător – grupa mare (5 – 6 ani) reprezintă un curriculum-suport, care sprijină profesorul în realizarea obiectivelor şi conţinuturilor prevăzute în curriculum oficial pentru grupa mare. Ca şi în auxiliarul pentru grupa mijlocie, tematica este extrasă din cele şase teme anuale de studiu, propuse de curriculumul preşcolar şi este eşalonată în timp, în raport cu desfăşurarea evenimentelor şi activităţilor din mediul social şi natural, la care preşcolarul este martor. Între temele din acest auxiliar şi unităţile de învăţare din lucrarea „Proiectarea didactică în învăţământul preşcolar” există o relaţie de corespondenţă, fapt ce uşurează munca profesorului în proiectarea, planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor.

Activităţi artistico – plastice – grupa mare este de asemenea un auxiliar didactic, care sprijină profesorul în iniţierea preşcolarului de grupă mare, în perceperea şi transpunerea în imagini artistico-plastice a frumosului din lumea ce-l înconjoară. Conţinutul tematic este ancorat în structura interdisciplinară a curriculumului preşcolar, ca suport pentru formarea dimensiunii creativ-estetice a personalităţii copilului de 5-6 ani. “Planul nostru editorial este ambiţios. Cu resurse mici am reuşit să edităm, pentru uzul tuturor cadrelor didactice, peste 260 de titluri. Prin politica editorială, încercăm cu consecvenţă să satisfacem cererea de carte venită din partea sistemului educaţional. Acum avem satisfacţia avizării unor lucrări utile, fapt care contribuie considerabil la creşterea cotei valorice a editurii noastre.”, a declarat prof. Gabriel Stan directorul C.C.D. Bacău.

 

Adauga un comentariu

*