Peste o treime dintre parolele posesorilor de conturi online sunt simple şi uşor de ghicit, în timp ce 9% dintre deţinători folosesc o singură parolă pentru toate conturile, se arată într-un studiu realizat de O+K Research pentru Kaspersky Lab.
Potrivit cercetării, 34% dintre utilizatorii online din 25 de ţări folosesc parole simple şi nu conştientizează pe deplin riscurile la care se supun. De asemenea, 17% dintre parole includ data naşterii, 10% al doilea prenume, iar 9% numele animalului de companie. Realizatorii studiului relevă faptul că acest tip de informaţii pot fi cunoscute nu doar de prietenii apropiaţi sau de către membrii familiei. Practic, un infractor le poate afla cu uşurinţă căutând pe Internet, prin intermediul reţelelor de socializare. În plus, 8% dintre cei intervievaţi utilizează combinaţii simple de cifre precum ‘123456″, sau altele asemănătoare, iar 5% dintre respondenţi folosesc pur şi simplu cuvântul ‘password’. O altă problemă, deseori trecută cu vederea, este utilizarea repetată a unei parole. Astfel, studiul O+K arată că 9% dintre persoane au o singură parolă pentru toate conturile, în timp ce 37,1% folosesc mai multe parole de acces. Totodată, majoritatea utilizatorilor (71%) preferă să memoreze parolele, dar de cele mai multe ori consecinţa este utilizarea unor parole simple sau a unei singure parole pentru mai multe conturi. De asemenea, 46% dintre utilizatori au recunoscut că au uitat o parolă vitală cel puţin o dată, iar 12% îşi notează pur şi simplu parolele pe o foaie de hârtie şi le păstrează în apropierea computerului, în timp ce 23% folosesc o agendă obişnuită în acest scop. Programele speciale de stocare a parolelor sunt folosite de numai 7% dintre utilizatori, cu toate că acest tip de soluţii asigură cea mai bună protecţie, sunt de părere specialiştii Kaspersky Lab. Studiul O+K Research a fost realizat pe un eşantion de 11.000 de persoane, în 25 de ţări din America Latină şi de Nord, Orientul Mijlociu, Asia şi Africa.