« Natura si handicapuri fara frontiere »

Joi la pranz, Colegiul « Grigore Antipa » din municipiul Bacau a lansat un nou proiect international, « Nature et handicaps sans frontieres »,  avand ca partener o unitate de invatamant din Franta, Lycee Professionnel Agricole Cahors le Montat. La conferinta de lansare, cele doua licee partenere au fost reprezentate de prof. Mircea Larger –directorul Colegiului « Grigore Antipa » si prof. Lucia-Diana Tardea , coordonator de proiect, respectiv de Pierre Virmont – directorul Liceului Profesional Agricol din Cahors le Montat si coordonatorul de proiect prof. Paul Mousset (n.n. : din delegatia franceza au mai facut parte profesoarele Delphine Mignot si Stephanie Libert). Acest proiect, finantat cu 24 000 euro de catre Comisia Europeana, si-a propus, printre altele,  dezvoltarea  competentelor lingvistice si digitale ale elevilor romani si francezi, cunoasterea valorilor europene comune si a demersurilor legislative pentru a le promova la nivel national si european, combaterea exclusivismului si a discriminarii, constientizarea propriei identitati in context european,  cunoasterea diversitatii formelor de handicap si luarea lor in considerare din perspectiva politicilor sociale si a politicilor referitoare la mediu, la nivelul unei alte tari, grupurile tinta fiind cadrele didactice si elevii din ciclul inferior al liceului, respectiv din clasele a IX-a si a X-a. « Depus in 2010, proiectul nostru a acumulat maximum de puncte, 100, a precizat profesoara Lucia-Diana Tardea. Perioada derularii este 2012 – 2014, acum fiind prima mobilitate. Pe 2 mai 2013 vor veni la Bacau patru profesori si 20 de elevi de la liceul francez , in cadrul celei de-a doua mobilitati, iar in mai 2014 vor pleca in Franta patru profesori si 20 de elevi de la Colegiul nostru, fiecare stagiu fiind de doua saptamani ». Directorul Mircea Larger a adaugat ca, dincolo de beneficiile oferite de obiectivele proiectului, elevii bacauani vor beneficia si de aprofundarea cunostintelor de limba franceza, ceea ce le va fi de mare folos la proba de competent lingvistice, pe care o vor sustine la examenul de bacalauareat . « Nu a inceput inca selectarea elevilor care vor merge in Franta, a spus directorul Mircea Larger , dar nivelul cunostintelor de limba franceza va fi unul din principalele criterii si cred ca acest lucru ii va motiva si mai mult pe elevii nostri ». Cei doi reprezentatnti ai Colegiului bacauan au mai vorbit despre realizarea unui club UNESCO, dupa modelul celui creat la ei de partenerii francezi dar si dupa modelul celui care functioneaza déjà la Colegiul National « Costache Negruzzi » din Iasi, despre colaborarea cu Scoala Montessori in derularea proiectului cu partenerii francezi, despre invitatia facuta déjà profesorilor francezi de a preda la Colegiul « Grigore Antipa » atunci cand vor veni la Bacau si despre ceea ce si-au propus sa creeze impreuna elevii francezi si romani participanti la proiect. La randul lor, oaspetii s-au aratat entuziasmati de foarte placuta surpriza facuta de gazde (o superba excursie pe traseul Bacau  – Roznov – Varatic – Tg. Neamt  -Humulesti, Cetatea Neamtului – Poiana Largului –Barajul Bicaz – Cheile Bicazului – Lacul Rosu – Piatra Neamt – Bacau). In ce priveste proiectul in sine, profesorul Paul Mousset a precizat ca acesta constituie doar o prima etapa a unui proiect mai amplu, care sa atraga parteneri din mai multe tari membre ale Uniunii Europene. « Suntem siguri ca vom avea o colaborare foarte fructuoasa. Sunt impresionat de cat de multe puncte comune avem, iar daca exista, firesc, si deosebiri, acestea vor conduce la o imbogatire reciproca a cunostintelor despre traditiile si cultura fiecarei tari partenere», a spus  profesorul Paul Mousset. Iar directorul liceului francez, profesorul Pierre Virmont, a precizat ca atat profesorii, cat si elevii celor doua scoli partenere vor fi in castig, elevii realizand un benefic schimb de practici educationale, iar profesorii , la randul lor, un foarte util schimb de practici profesionale. Cele doua parti au convenit ca elevii si profesorii sa lucreze in echipe mixte, iar rezultatele proiectului sa fie postate pe pagina web care va fi creata special.

Adauga un comentariu

*