Fourmont – eliminarea taxei auto ar înjumătăţi vânzările Dacia

Compania Dacia îşi menÅ£ine poziÅ£ia în favoarea unui ‘dispozitiv fiscal’ care să evite ca România să devină groapa de gunoi a maÅŸinilor vechi din Europa, dar apreciază că reducerea semnificativă a taxei auto va conduce la înjumătăţirea vânzărilor sale pe piaÅ£a internă, a declarat, marÅ£i, într-o conferinţă de presă directorul general al companiei, Francois Fourmont.

În opinia oficialilor Dacia acest mecanism de protecţie este justificat în planul protecţiei mediului al sănătăţii publice şi al economiei naţionale.

Fourmont consideră că modificările aduse taxei de primă înmatriculare ar putea afecta afacerile Renault în România, din cauza concurenţei din partea pieţei auto second hand.

‘ÃŽn 2008 Dacia va produce 320.000 – 350.000 vehicule din care 120.000 pentru piaÅ£a din România. Suprimarea taxei de primă înmatriculare sau transformarea ei de aÅŸa natură încât să devină inoperantă ar avea ca rezultat reducerea la jumătate a vânzărilor noastre în România. Aceasta ar antrena reducerea a mii de locuri de muncă la Dacia, în condiÅ£iile în care am anunÅ£at intenÅ£ia de a angaja peste 3.000 de persoane în 2008’, a precizat Fourmont.

El a arătat că taxa de primă înmatriculare nu a oprit importurile de vehicule rulate şi că acestea vor creşte cu 15-20 la sută în 2007 faţă de 2006, aproximativ cu acelaşi ritm ca piaţa vehiculelor noi.

În cazul eliminării taxei auto oficiali Dacia estimează că în România ar putea intra în următorii doi ani un milion de vehicule mai vechi de 10 ani.

Dacia are un set de trei propuneri pentru autorităţi – accelerarea înnoirii vechiului parc auto, evoluÅ£ia taxei de înmatriculare pentru a răspunde observaÅ£iilor UE sau înlocuirea taxei actuale printr-o taxă de mediu axată pe trei criterii – nivelul de poluare, capacitatea cilindrică ÅŸi nivelul de emisii de CO2.

După intrarea în UE, Polonia, care nu a luat nici o măsură de protecţie, a fost invadată de 3,3 milioane vehicule de ocazie. În 2005, vehiculele importate mai vechi de 15 ani reprezentau 56 la sută din totalul importurilor, iar în primele 10 luni din 2007 au intrat în ţară 825.000 vehicule de ocazie.

În Bulgaria se estimează că importurile de vehicule rulate se vor cifra în 2007 la 352.000 unităţi, de două ori mai mult decât în 2006.

În primele nouă luni din acest an în România vehiculele de import mai vechi de 10 ani au avut o cotă de numai 1 la sută din total importuri.

România are cel mai vechi parc auto din Europa. Din cele 3,5-4 milioane autovehicule aflate în circulaţie 25 la sută au peste 20 de ani, iar 45 la sută au peste 15 ani. Cele şase milioane vehicule cu vechime peste 15 ani poluează la fel de mult în materie de emisii de CO2 ca 80 de milioane de masini Euro 4.

Industria de automobile constituie una din principalele pârghii de dezvoltare economică a României, sectorul fiind propulsat de dezvoltarea companie Dacia. În 2007, furnizorii Dacia au inaugurat 10 noi uzine, Dacia a angajat la Piteşti peste 3.000 de persoane, iar împreună cu furnizorii numărul angajărilor a fost de 10.000.ROMPRES

Adauga un comentariu

*