Taxa pe viciu va determina creşterea preţurilor la produsele alcoolice ieftine cu peste 30 la sută, potrivit reprezentanţilor producătorilor

Băuturile alcoolice medii ÅŸi ieftine se vor scumpi cu circa 30 – 35 la sută în urma intrării în vigoare a taxei pe viciu de la 1 mai, potrivit reprezentanÅ£ilor producătorilor de băuturi alcoolice.

„Scumpirea va fi de circa 30 – 35 la sută la băuturile alcoolice, ceea ce va duce, adăugând TVA-ul ÅŸi alte taxe, la circa 20.000 de lei pentru o băutură care costă 100.000 de lei”, a declarat marÅ£i, pentru Rompres, prim-vicepreÅŸedintele Patronatului din industria de profil – Garant, Mircea Todea.

Acesta a precizat că aplicarea taxei pe viciu nu este o măsură care ar contribui la scăderea consumului de alcool în rândul minorilor, deoarece măsura nu acoperă berea si vinul, două produse la fel „căutate” de studenÅ£i sau elevi.

„Este o măsură preferenÅ£ială, deoarece nu se aplică la bere sau vin care sunt foarte căutate. Băuturile alcoolice vor fi astfel preparate ilegal ÅŸi va creÅŸte contrabanda”, a spus Todea.

Reprezentanul Garant a explicat că scumpirea băuturilor alcoolice se va resimţi în circa două săptămâni atunci când unii producători îşi vor epuiza produsele aflate pe stoc.

Taxa pe viciu nu va produce însă creşterea preţurilor la băuturile premium importate.
„Noi ne situăm pe un palier de preÅ£ foarte ridicat ÅŸi nu vom mai putea scumpi aceste băuturi. Astfel vom pierde din profitabilitate”, a explicat directorul general pentru România al distribuitorului de băuturi alcoolice, Allied Domecq, Tudor Furir. Allied Domecq importă mărcile Ballantine’s, Teachers, Jack Daniels, Beefeater sau Finlandia.

Reprezentantul Allied Domecq a spus că, la momentul aderării, companiile importatoare ale unor mărci premium vor recâştiga teren deoarece vor dispărea taxele vamale şi vor putea să concureze mai uşor la preţ cu mărcile locale.

Taxa pe viciu pentru băuturile alcoolice este de 200 de euro la hectolitrul de alcool pur sau doi euro pe litrul de alcool pur. De asemenea, companiile care vor avea încasări din drepturile de publicitate vor trebui să dea 12 la sută din valoarea acestora.

ROMPRES

Adauga un comentariu

*