Conform bilantului prezentat de Comisar Şef Adj., Alin-George Nastasa, in 2012, la nivelul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Bacau, au fost cercetate 941 reclamatii, din care 563 întemeiate, 61 clasate (din lipsa datelor de identificare ale petiţionarului, ale entităţii reclamate sau a documentelor fiscale de aprovizionare produs sau serviciu prestat), 275 neîntemeiate (motivele invocate în reclamaţii nu erau din vina operatorilor ecomomici reclamaţi) si 42 nesoluţionabile (nu s-a putut face dovada cu documente asupra provenienţei produsului sau serviciului reclamat). Au avut loc 278 de acţiuni de control, din care 922 solate cu procese verbale de constatare, 1956 cu procese verbale de constatare contraventii. din cele 1956 pvcc, 899 au fost pentru produse alimentare, 632 pentru produse nealimentare, 3 pentru produse financiare (credite acordate de IFN- uri, depozite şi produse de economisire, leasing auto), 125 servicii alimentare (alimentaţie publică, restaurante, baruri, fast-food, pizzerii), 258 servicii nealimentare (reparaţii electrocasnice şi electronice, sevice auto, servicii de furnizare utilităţi: energie electrică, energie termică, apă, cablu TV, internet, telefonie, transport aerian), 10 servicii financiare (servicii financiare derulate prin cont curent, cu cardul, credite bancare, servicii financiare de schimb valutar), 29 alte segmente (servicii de igienă şi estetică personală, servicii medicale, servicii de turism). Valoarea produselor distruse, 117.936,30 lei;valoare produselor şi serviciilor neconforme controlate: 2.307.034 lei, din care extracomunitare 1.308.503 lei; valoarea amenzilor aplicate, 871.800 lei. Acţiuni desfăşurate în colaborare cu alte instituţii – 163 ( cu Direcţia Generală a Vămilor, Poliţia Economică, Garda Financiară, Direcţia de Sănătate Publică).
Activitatea CJPC Bacau in ianuarie 2013
Actiuni de control: 190, amenzi: 98, avertismente: 76. Valoarea totală a amenzilor: 149.600 lei. Au fost inregistrate 101 reclamatii, din care 66 pentru servicii nealimentare (reparaţii electrocasnice şi electronice, sevice auto, servicii de furnizare utilităţi: energie electrică, energie termică, cablu TV, internet, telefonie, transport aerian); 26 produse nealimentare( încălţăminte, acumulatori auto, electronice/electrocasnice); 9 produse alimentare. In ianuarie au fiost organizate mai multe controale tematice. Controale privind respectarea prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţii la articole de îmbrăcăminte, încălţăminte, marochinărie,electronice/electrocasnice). S-au controlat 29 operatori economici.Abateri constatate: nu era afişată perioada aferentă vânzărilor promoţionale, nu era afişată data de debut a vânzării cu preţ redus, nu erau afişate cele două preţuri, preţul vechi, tăiat şi preţul nou. Nu era afişat noul număr INFOCONS – 0219551. Control privind respectarea prevederilor legale la comercializarea produselor alimentare ecologice.S-au controlat 7 operatori economici.Abateri constatate: produse cu data durabilităţii minimale de consum depăşită, (expirate), nu era marcat codul autorităţii şi organismul de certificare, nu era menţionat locul cultivării materiei prime folosite. Control privind respectarea drepturilor consumatorilor la Patinoare. S-au controlat 2 operatori economici.Abateri constatate: nu era afişat programul de funcţionare. Nu era afişat noul număr INFOCONS – 021955. George Alin Nastase, comisar sef adj. al CJPC Bacau, recomanda consumatorilor să se aprovizioneze din spaţii comerciale autorizate; sa utilizeze servicii prestate de operatori economici autorizaţi; să solicite bonul de vânzare/prestare de servicii pentru a psutea face eventuale reclamaţii; să verifice termenul de valabilitate şi ingredientele, la produsele alimentare; să verifice preţul afişat pe produs/serviciu; să verifice calitatea ambalajului.