Unul din trei emigranţi români în Italia intenţionează să revină definitiv în România

Agenţia pentru Strategii Guvernamentale a realizat în perioada noiembrie-decembrie 2007 un sondaj de opinie privind condiţia emigranţilor români stabiliţi în Italia, se arată într-un comunicat remis AMOS News.

Prin sondaj s-a urmărit identificarea auto-percepţiei românilor din Italia privind problemele asociate prezenţei lor în această ţară, evaluarea gradului de integrare a emigranţilor români în societatea italiană şi culegerea de date sociale care să fundamenteze viitoare decizii şi măsuri guvernamentale pentru optimizarea integrării sociale a emigranţilor români aflaţi în Italia.

Din principalele date rezultă că unul din trei emigranţi români în Italia intenţionează să revină definitiv în România în următorii 2 ani, 23% intenţionează să deschidă o afacere în România, 31% doresc să îşi contruiască o casă în România iar numai 21% doresc să rămână definitiv în Italia în următorii 2 ani.

Emigranţii români din Italia menţin o relaţie strânsă cu familia şi rudele din ţară şi au o afinitate ridicată pentru România. Astfel, 51% dintre emigranţi trimit bani familiei în ţară de cel puţin 2-3 ori pe an, 74% merg cel puţin o dată pe an în România iar 78% sunt mândri sau foarte mândri că sunt români.

Studiul conţine date care confirmă faptul că majoritatea românilor care au emigrat în Italia s-au integrat cu succes în societatea italiană. 67% dintre emigranţii români din Italia care lucrează au o părere bună sau foarte bună faţă de patronii lor, 92% dintre emigranţii români care au vecini italieni au o părere bună sau foarte bună despre aceştia, iar 94% cunosc cel puţin cât să se descurce limba italiană.

Cvasi-totalitatea emigranţilor români în Italia sunt informaţi despre cazurile prezentate de mass media în legătură cu comportamentul unor conaţionali ai lor, dar consideră că presa, ziarele si radioul împreună cu politicienii din peninsulă prezintă tendenţios şi incorect aceste cazuri. Astfel, 92% dintre românii din Italia au urmărit în mass media cazurile românilor care au încălcat legea, 63% consideră că mass media din Italia a prezentat tendenţios şi incorect cazul „Romulus Mailat” iar 72% consideră că imaginea lor s-a schimbat în rău în urma mediatizării acestui caz.

Studiul relevă şi faptul că există o frecvenţă îngrijorătoare a actelor de denigrare şi ameninţare a românilor în Italia. 29% dintre emigranţi declară ca au citit cel puţin o dată în ultima lună pe ziduri sau în locuri publice injurii la adresa emigranţilor români din Italia, 30% dintre emigranţi au auzit cel puţin o dată în ultima lună în locuri publice persoane care adresau injurii emigranţilor români din Italia iar 14% declară ca au fost legitimaţi de carabinieri cel puţin o dată în ultima lună datorită faptului că sunt români.

Adauga un comentariu

*