Zece dintre cele 16 companii aeriene acuzate că au călcat în picioare drepturile pasagerilor la începutul acestui an au fost sancţionate.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor spun că operatorii riscă să-şi piardă licenţa dacă repetă greşeala de a-şi umili clienţii. Cei găsiţi vinovaţi au de plătit împreună în jur de 290.000 de lei.
Blue Air a încasat cea mai mare amendă: 49.200 de lei pentru că în data de 4 ianuarie mai mulţi pasageri au aşteptat 16 ore pe aeroportul din Bacău şi nu au primit nicio explicaţie din partea companiei. Blue Air are de plătit şi 8100 lei pentru proasta comunicare cu cetăţenii pe aeroportul Băneasa. Managerii companiei povestesc că n-au putut să-şi consilieze clienţii pentru că cetăţenii au devenit extrem de violenţi şi i-au agresat fizic în mai multe rânduri.
Vor plăti amenzi de până la 32.000 de lei noi şi alte nouă companii pentru că nu le-au acordat asistenţă pasagerilor. Printre acestea se numără Malev, Air France, Wizz Air, Tarom, My Air, Al Italia, Luthansa şi British Airways. Singura companie care a scăpat este Swiss International Airlines.
Conform regulamentului european, angajaţii companiilor aeriene companie nu au voie să uite să le împartă călătorilor fluturaşi cu drepturile lor la cel mult trei ore de la anularea ori întârzierea unei curse.
Companiile aeriene sunt obligate să le ofere pasagerilor după două ore de aşteptare mese şi băuturi răcoritoare, posibilitatea de a da două telefoane şi mesaje scrise, email sau faxuri. După cinci ore de aşteptare, pasagerul poate cere rambursarea biletului, iar în cazul anulării cursei i se oferă o compensaţie de la 250 la 600 de euro în funcţie de lungimea cursei şi dacă se anulează cursa din vina companiei aeriene.
Dacă o companie este acuzată că a încălcat în repetate rânduri drepturile pasagerilor reprezentanţii Ministerului Transporturilor pot sesiza organismul european ANSA şi Autoritatea Aeronatică, iar operatorul riscă să-şi piardă licenţa.