Peste 1000 de elevi din Bacău beneficiază de ore de educație cu privire la igiena orală

Rezultatele celui mai nou studiu privind sănătatea orală la copii, derulat de Zâmbește România în 2013 în școli, arată că 75% din copiii de până în 13 ani au carii pe dinții temporari. Din 10 copii au carii pe dinții definitivi, în vreme ce aproape 90% dintre acestea sunt netratate. Campania Zâmbește România dă startul Campionatului Național de Periaj și îi invită pe copii și părinți să demonstreze că știu să aibă grijă de dinții lo

În cadrul campaniei Zâmbește România, susținută de GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®  și Corega®, medici stomatologi vor vizita în luna martie peste 1.000 de elevi din școlile din Bacău – școlile nr 10 și Ion Creangă,  pentru a le povesti acestora despre regulile de igienă orală corectă și pentru a le oferi seturi de îngrijire formate din pastă de dinți și periuță. Experții le vor vorbi copiilor de la clasele I-IV despre necesitatea periajului dentar, frecvența și tehnica acestuia, despre diferitele tipuri de periuțe, despre nevoia unei alimentații care să conțină legume și fructe și mai puțin zahăr, precum și despre beneficiile vizitelor regulate la medicul dentist. „Programul de educație în școli este foarte bine primit atât de copii, profesori, cât și de părinți. Copiii ne-au primit mereu curioși, noi le-am arătat pe mulaje ce se poate întâmpla dacă nu se spală pe dinți, le-am arătat care sunt mișcările corecte de periaj și cum să fie atenți inclusiv la ce mănâncă, pentru că le afectează sănătatea dințișorilor. Profesorii au și ei de învățat, iar la finalul întâlnirii noastre le lăsăm o periuță și o pastă de dinți, cu promisiunea să ne revedem mai sănătoși în anul următor”, a declarat medicul stomatolog Costache Geanina din Bacău. Acesta este cel de-al doilea an în care Zâmbește România poposește în școlile din Bacău, după ce, în 2013, alte câteva mii  de elevi au beneficiat de orele de igienă orală.  Programul de informare în școli se desfășoară pentru al doilea an în șapte orașe din țară; astfel, și în 2014 vor fi vizitați aproximativ 20.000 de elevi din București, Iași, Cluj-Napoca, Constanța, Oradea, Brașov și Craiova care vor primi  informații și seturi de îngrjire orală direct de la experți.

De ce este nevoie de educatie pentru igiena orala in scoli?  

Cel mai recent studiu cu privire la nivelul de sănătatea orală a copiilor[2], desfășurat pe parcursul anului 2013 în școlile din pricipalele șapte orașe din țară, arată că există în continuare o nevoie pronunțată de educație atât în rândul copiilor, cât și al părinților.Potrivit studiului, 75% dintre copiii între 5 și 13 ani au carii pe dinții temporari. Totodată, în medie, 3/4 din dinții afectați ai acestor copii prezintă carii netratate[3], în timp ce 4% din numărul de dinți afectați au fost extrași din cauza cariilor. În acest context, specialiștii atrag atenția părinților că neglijarea și netratarea dinților temporari poate să aibă consecințe asupra dentiției definitive. Conform rezultatelor, 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinții definitivi, fapt îngrijorător dat fiind că unii dinți definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. În plus, 88% din dinții permanenți afectați ai copiilor sunt afectați de carii care sunt neglijate și nu sunt tratate[4], ceea ce afectează încă de timpuriu starea generală a danturii. Incidența ridicată a cariilor atât în cazul dinților temporari, cât și al celor definitivi, arată lipsa unui comportament de prevenție și nevoia de educare cu privire la regulile esențiale pentru o igienă orală corectă. De asemenea, nivelul ridicat de carii netratate din ambele tipuri de dinți indică necunoașterea consecințelor pe care le poate avea absența tratamentului asupra stării generale de sănătate. Totodată, studiul arată că 38% dintre copii au placă dentară microbiană semnificativă, fapt ce semnalizează o stare precară de igienă orală. Placa dentară favorizează apariția cariilor și problemelor gingivale și este un indicator pentru faptul că cei mici nu au o igienă orală corespunzătoare. 

Calendarul Zâmbește România în 2014

Anul acesta, campania debutează cu o competiție adresată copiilor din toată țara, susținută de Aquafresh®. Competiţia „Campionatul Național de Periaj” va premia creativitatea și umorul în modul în care copiii de până la 14 ani sau colegii dintr-o clasă arată cum își îngrijesc dinţii zi de zi. Premiile sunt pe măsură: o excursie la Disneyland Paris împreună cu familia (pentru categoria „Familii”), respectiv 10 premii în valoare de 500 euro (pentru categoria „Școală”) pentru dotarea claselor. Înscrierile se fac în perioada 20 martie 2014 – 20 aprilie 2014 inclusiv, prin intermediul aplicației de pe www.zambesteromania.ro sau pagina de Facebook Zâmbește România. Prin Campionatul Naţional de Periaj, Zâmbește România urmărește să disemineze exemple corecte și să popularizeze obiceiurile de igienă orală în rândul copiilor, prin ideea că periajul poate fi distractiv. La finalul proiectului, micii campioni vor avea ocazia să facă parte și dintr-un film-tutorial despre obiceiurile corecte de igienă orală, prin care Zâmbește România să arate lumii întregi că românii știu și pot avea grijă corect de dinții lor. Campania „Zâmbește România”, lansată cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Orale (20 martie) de GSK Consumer Healthcare, este deja la a treia ediție, fiind deja așteptată de români datorită programelor implementate. În 2014, calendarul activităților din cadrul campaniei se desfășoara pe durata întregului an:  Programul de educare adus în clasele a 20.000 de elevi din țară. Programul de consultații stomatologice și detartraje gratuite în toată țara (cabinetele pot fi găsite pe www.zambesteromania.ro). Programul „Rabla pentru periuța ta” este planificat pentru această toamnă, când românii primesc în schimbul unei periuțe de dinți uzate produse Aquafresh® de îngrijire orală.  

Despre Zâmbește România

Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, și brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

 

Despre GSK Consumer Healthcare – Oral Care

GSK – una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la baza o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GSK se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creşterea speranţei de viaţa a românilor şi a calităţii vieţii acestora. GSK Consumer Healthcare crează prima și cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Health, la baza căreia stau știința și valorile. Compania activează în peste 100 de piețe din întreaga lume și vinde peste 2 miliarde de produse pe an. În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție  puternică pe piața locală, de peste 20 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale și inițiatorul proiectului educațional Zâmbește România, care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România, prin implementarea de acțiuni pe termen scurt și lung.



[1] Studiul Zâmbește România pentru evaluarea stării de sănătate orală la populaţia şcolară din România, pe un grup de 6.786 de elevi vârste curpinse între 5 și 13 ani, din 7 oraşe (București, Iași, Constanța, Timișoara, Cluj, Oradea, Craiova), aprilie-decembrie 2013, coordonat de Conf. Mihaela Adina Dumitrache, Disciplina de Sănătate Orală, UMF Carol Davila, București.

[2] Ibidem

[3]Indicele de carie pe dinți temporari din lot studiat: 3.38, din care 2.83 dinți afectați de procese carioase, iar 0.15 extrași din cauza cariilor

[4]Indicele de carie pe dinți definitivi din lot: 0,99 dinți sunt afectaţi (prin carie, obturaţii şi extraşi datorită cariilor), dintre care 0,87 dinţi cu procese carioase.

Adauga un comentariu

*