Se poate spune ca taximetristii din municipiul Bacau au fost dintre cei mai activi si eficienti agenti electorali ai actualului primar Stavarache. Constient sau nu, cointeresati ori dintr-o sincera pornire, manati de furie sau plini de speranta, ei au contribuit (important) la crearea, intarirea si directionarea precisa a curentului anti-Sechelariu in primavara-vara lui 2004.
Legenda celor 300 de Seche-taxiuri
Abia trecuse primul tur al alegerilor locale in 2004. Bacaul era in fierbere dupa ce Dumitru Sechelariu fusese invins de cvasinecunoscutul Romeo Stavarache. Taximetristii din Bacau erau, cei mai multi dintre ei, bucurosi nevoie mare.
Aveau, insa, si un motiv de ingrijorare – viitoarea companie de taxiuri pe care o va infiinta Sechelariu in cazul in care va castiga al treilea mandat.
„Mi-a zis mie cineva din Onesti, domnule. Are cel putin 300 de masini nou-noute parcate pe platforma petrochimica pe care le va aduce dupa alegeri in Bacau. Vrea sa ne scoata de pe piata”; „Le-a vazut o cunostinta, sunt toate galbene, dupa lege. A inceput sa se intereseze de soferi, sa-i momeasca pe unii, ca sa plece la el”; „Nu trebuie sa iasa Seche, vrea sa faca monopol cu firma lui de taximetrie. Nu vrem sa fim la mana lui” – aceste afirmatii si altele mai taioase ieseau din gura carausilor de oameni in acea perioada.
Cand erau intrebati daca au verificat acest zvon, daca vreunul dintre ei a dat o fuga la Onesti ca sa vada daca e adevarat ce se spune, te priveau suspicios, de parca ai fi fost dusmanul de moarte. Au trecut alegerile si nu s-a mai auzit nimic de flota de taximetre a fostului primar.
De-a lungul timpului, cand erau intrebati cand isi deschide Sechelariu societate de taximetrie sau daca mai stiu ceva de cele 300 de masini, majoritatea dadea din mana a lehamite, iar cei mai barbatosi recunosteau: „Am muscat-o, ce mai! Ne-au speriat cu asta, ca sa iasa cine trebuie si noi am pus botu’, ca fraierii.”
Atunci cand se va scrie o istorie a manevrelor electorale, manipularea taximetristilor bacauan va ocupa fara indoiala un loc important in galeria intoxicarilor eficiente.
Profesionistii stiu de ce
Operatiunea „Stavarache-primar” a fost una perfecta din punct de vedere organizatoric si impecabil pusa in practica.
Zvonurile care se propagau din cel putin patru-cinci puncte din oras, puncte de maxima rezonanta, intretinerea unei atmosfere de ciudata frebilitate care sa faca electoratul mai permeabil la anumite semnale, activarea unor vectori purtatori de masaj (taximetristii sunt printre primii) – sunt doar cateva dintre indiciile in favoarea unui scenariu conceput si aplicat de structuri specializate.
Dumitru Sechelariu a cazut in capcana abila ce i-a fost construita cu cel putin un an inainte de alegeri (este interesant de descoperit cine din jurul lui stia) si n-a avut forta sa redevina cel din mandatul 1996-2000. Cat despre Romeo Stavarache, se pare ca actualul primar a fost maurul a carui datorie era sa-l inlocuiasca pe Sechelariu.
Altfel nu se explica modul defectuos in care gestioneaza relatiile cu bacauanii, dupa ce in campanie performase la acest capitol. Dar poate ca are o ureche muzicala foarte buna si a dansat foarte bine dupa cum au cantat altii.
Nelu BROSTEANU
ce sa danseze? ca la cat e de handicapat mai mult se unduia in functie de poruncile venite de la „centru” .dar macar e bine ca unii dintre ei si au dat seama ca au fost manipulati, dar altii din pacate nici acum nu isi dau seama si ei tot spera ca ii va ajuta asta.pacat dar ce sa faci asa sunt romanii creduli