Monopol electoral, marca Stavarache

stavarache_6.jpgPrimarul Romeo Stavarache a pus monopol pe mijloacele publicitare electorale din Bacau, pâna pe 1 iunie. Cel putin asa sustin reprezentantii firmelor de publicitate de la care s-au inchiriat panourile si pilarii publicitari. „Nu mai avem nici un pilar liber, pâna la 1 iulie. Sunt inchiriati Primariei din Bacau. E o intelegere intre noi si ei”, a declarat Dana Miron, reprezentantul de vânzari al News Out Door România.

Panourile ce apartin firmelor News Out Door România si Euromedia in care sunt prezentate „realizarile” primarului au primit unda verde de la municipalitatea bacauana pentru a fi montate in cele mai importante puncte din oras. In acelasi timp, au fost incheiate contracte preferentiale intre beneficiar (n.r. – Romeo Stavarache) si societati, care au dat un discount gras. Conditia stabilita intre primar si firme a fost aceea ca, pilarii News si panourile Euromedia vor avea autorizatie, daca in perioada martie-iulie pe ele va fi prezentat un material electoral mascat, cu minciuni, semnate „Romeo Stavarache”. Reprezentantii firmelor de publicitate spun ca dupa trecerea perioadei electorale, ” orice firma sau persoana fizica din Bacau isi poate face publicitate”.

Sumele virate catre Primaria Bacau, tinute secret

Reprezentantii Primariei Bacau au pastrat tacerea in privinta acestor panouri dar si asupra sumelor colectate, cu ordin dat de la edilul sef, obisnuit sa aplice dictatura in institutie pentru protejarea intereselor personale. Demersurile jurnalistice s-au oprit de un zid. Primarul Romeo Stavarache a refuzat orice dialog. Purtatorul de cuvânt al Primariei Bacau ne-a explicat ca problema este delicata si necesita un demers pe legea 544. Viceprimarul Nicolae Onica ne-a ajutat. „Sunt multe firme care isi fac publicitate. Ceea ce pot sa va spun este ca firmele de publicitate trebuie sa plateasca pentru spatiul pe care il ocupa si sunt aprobate de Consiliul Local. Conform unui proiect de hotarâre, fiecare firma care are suport pentru publicitate stradala trebuie sa plateasca 27 la suta din veniturile realizate. Dar nu va pot spune care este suma”, ne-a declarat Nicolae Onica. Primaria Bacau a devenit o institutie inchisa, la dispozitia intereselor primarului Romeo Stavarache. Desi datele sunt de interes public, dispozitiile sunt clare. „Sunt foarte greu de obtinut in aceasta perioada sumele pe care le platesc societatile Euromedia si News Out Door. Pentru o astfel de informatie este necesara o solicitare pe 544, care sa fie aprobata de primar”, ne-a precizat Mihaela Grosu, purtatorul de cuvânt al Primariei Bacau.

Intoxicatia lui Stavarache, pâna la 1 iulie

Conform datelor primite de la societatile mari de outdoor, primite sa faca afacere in Bacau, Romeo Stavarache a inchiriat panourile pâna la data de 1 iulie, respectiv jumatatea lunii august. „Din pacate, toti pilarii firmei noastre sunt ocupati de actualul contract. De la 1 iulie vor fi liberi pilarii de pe Mihai Viteazu, 9 Mai, Policlinica Veche iar de la jumatatea lunii august cei de pe strazile Nicolae Balcescu, Alexandru Tolstoi, etc. Preturile noastre pentru publicitate difera in functie de negocieri. Un pilar costa aproximativ 1100 de euro pe luna, la care se adauga realizarea materialului propriu-zis”, ne-a precizat Dana Miron, de la News Out Door România. Reprezentantii Euromedia ne-au confirmat ca exista o intelegere intre edilul Stavarache si firma. „Nu putem sa va dam detalii despre oferta noastra de publicitate in Bacau. Preturile se afla intr-o baza de date, care va fi transmisa prin e-mail. Din ceea ce stim, in Bacau nu mai avem panouri libere”, ne-a declarat Alexandru Anghel, de la Euromedia.

Pentru realizarea demersului jurnalistic am contactat telefonic firmele de publicitate si ne-am prezentat ca fiind potentiali clienti. Am apelat la aceasta „strategie” deoarece, am cerut oficial anumite date de la reprezentantii Primariei si ai firmelor de publicitate si au refuzat sa ni le furnizeze.
Mircea MERTICARIU

Comentarii

  1. sa va fie rusine dle Stavarache,4 ani nu v-a vazut nimeni mutra,iar acum ne sufocati cu chipul dvs angelic.cine plateste ptr panourile publicitare??

  2. COMUNISTUL a zis:

    Domnule primar,care faceti apel catre tineret
    pentru a va urma………Puneti-va cenusa pe cap
    si mereti in alta parte.Dvs personal n-ati facut nimic pentru tineret,ati angajat pensionari cu
    predilectie milirari(cu pensii mari)si civili,aserviti politici,care rup scaunele administratiei din BACAU,ignorand tineretul de care faceti atata caz.Anul trecut si acu 2 ani nici nu i-ati bagat in seama pe absolventii facultatilor
    darmite sa le mai facilitati locuri de munca prin
    administratie.La cata protipendada comunista incadrata are administratia dvs domnule la randu-va sunteti un comunist si nu un liberal.

  3. COMUNISTUL a zis:

    ZICI MODERATION ???!!!!! DA maria sa dom ISOFACHE CE ESTE ??????DA MONORANU CE ESTE!!???

  4. COMUNISTUL a zis:

    MODERATION!!!???? COPCHILU MEU ESTE LA CATEVA
    MII DE KILOMETRI MI SE USUCA SUFLETU-N MINE
    ASTEPTAND SA PRIMESC CATE UN TELEFON.MODERATION
    PENTRU CINE /// pentru astia care ne-au fugarit
    copchii din tara.SATARU BAI CAT DE CURAND……

Adauga un comentariu

*