Vineri, 9 mai 2008, ora 17.00, la Sala „Ateneuâ€, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru†Bacău redeschide Programul de formare continuă „Managementul proiectelor educaÅ£ionaleâ€, program tematic ÅŸi modular care se va realiza prin stagii nondisciplinare pe parcursul a 60 ore, 15 credite profesionale transferabile ÅŸi acreditat de M.E.C.T.
Programul este destinat personalului didactic din învăţământul preuniversitar a debutat în anul ÅŸcolar 2006 – 2007, fiind absolvit atunci de 750 cadre didactice. ÃŽn acest an ÅŸcolar sunt aÅŸteptaÅ£i să participe alÅ£i 430 de dascăli. Scopul programului este implementarea unui sistem de valori ÅŸtiinÅ£ifico – practice legate de conceperea proiectelor educaÅ£ionale, capabil să răspundă problematicii educaÅ£ionale complexe, care caracterizează condiÅ£iile socio-economice prin care trece Å£ara noastră odată cu aderarea sa la Uniunea Europeană.
Dintre obiectivele acestui curs de perfecţionare amintim: educarea formală a grupului ţintă despre rolul şi importanţa proiectelor educţionale din perspectiva comunităţii; stabilirea şi fixarea structurii matriceale a proiectelor educaţionale; identificarea celor mai fezabile, aplicabile şi originale idei/probleme care vor sta la baza viitoarelor propuneri de proiecte educaţionale.
Instituţia organizatoare, CCD, estimează că în perioada 2008 – 2011 vor beneficia direct de acest curs aproximativ 1000 de cadre didactice şi că 25% din numărul acestora vor reuşi să aplice proiecte/programe, odată cu accesarea fondurilor nerambursabile, puse deja la dispoziţie de M.E.C.T. şi de finanţatori externi. Proiectele educaţionale reprezintă a priori o cale de rezolvare a problemelor educaţionale cu care se confruntă învăţământul românesc la ora actuală, atât din punct de vedere al competenţelor cognitive şi abilităţilor pe care le promovează grupului ţintă, cât şi posibilităţilor de modernizare a bazei materiale.
Cu această ocazie C.C.D. Bacău lansează lucrarea cu titlul „Managementul proiectelor educaÅ£ionaleâ€, autor prof. drd. Gabriel Milan Sava, care constituie în acelaÅŸi timp ÅŸi un valoros suport de curs pentru programul cu aceeaÅŸi denumire. Din cuprinsul lucrării evidenÅ£iem capitolele: Conceptul de proiect, proiect educaÅ£ional ÅŸi program educaÅ£ional, Cadrul conceptual al managementului proiectelor educaÅ£ionale, Managementul integrării proiectelor educaÅ£ionale ÅŸi Auditul calităţii proiectelor educaÅ£ionale.
„Relansarea acestui program constituie o prioritate pentru noi. El este de maxim interes pentru colegi si datorita faptului că, în bună parte, dezvoltarea învăţământului românesc va depinde de accesarea fondurilor româneÅŸti ÅŸi internaÅ£ionale, prin aplicarea unor proiecte. De asemenea, credem că proiectele educaÅ£ionale reprezintă la ora actuală cel mai rapid ÅŸi eficient mijloc de elaborare a unor acÅ£iuni concrete, de atenuare a efectelor unor probleme instituÅ£ionale, sau chiar de dezvoltare a unor noi teorii educaÅ£ionale. Ca de obicei, punem la dispoziÅ£ia participanÅ£ilor suporturi de curs, de această dată o lucrare apreciată si utila. De altfel ,furnizorii de programe de formare care se respectă sunt aproape obligaÅ£i să facă acest lucru, iar noi facem parte din această categorie.â€, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău.
Stefan OLTEANU