CCD Bacău ÅŸi-a adjudecat un nou proiect comunitar, finanÅ£at de Consiliul Local a Municipiului Bacău. Proiectul „ÃŽmpreună pentru o comunitate prosperă ÅŸi europeană – Bacău 600” reprezintă o continuare a iniÅ£iativei Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău de a se implica în activităţile comunităţii printr-o serie de acÅ£iuni civice, cum a fost cea din anul 2006 – Simpozionul NaÅ£ional “Implică-te în problemele comunităţii†şi cea din 2007, cu tema “Campanie de educare a tinerei generaÅ£ii pentru implicare civică ÅŸi voluntariatâ€.
„Prin acest nou proiect comunitar, instituÅ£ia noastră urmăreÅŸte în primul rând organizarea unor evenimente deosebite în contextul în care Bacăul sărbătoreÅŸte 600 de ani de la prima atestare documentară. Pentru Casa Corpului Didactic a devenit deja o bună tradiÅ£ie iniÅ£ierea ÅŸi implementarea unor proiecte de acest tip, odată cu accesarea unor fonduri locale. Ca instituÅ£ie reprezentativă la nivel local, judeÅ£ean ÅŸi naÅ£ional, implicarea noastră în seria manifestărilor Bacău 600 este atât o datorie, cât ÅŸi o onoare”, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău.
Un prim pachet de activităţi, care urmăresc promovarea valorilor culturale locale, democratice ÅŸi umaniste, s-a desfăşurat miercuri, 7 mai 2008, la Scoala cu clasele I-VIII nr. 15 Bacau, când numele acesteia a devenit Åžcoala cu clasele I-VIII „Dr. Alexandru Safran”. De asemenea, aici a fost organizată o sesiune de comunicări, „ContribuÅ£ia unor personalităţi locale la dezvoltarea patrimoniului cultural românesc ÅŸi universal”, cu participarea a numerosi profesori din mediul preuniversitar ÅŸi academic băcăuan.
Al doilea pachet de activităţi se va desfăşura joi, 22 mai 2008, începând cu ora 10.00, la Åžcoala cu clasele I-VIII „Ion Luca†Bacău, odată cu desfăşurarea Seminarului „Calitatea în EducaÅ£ie ÅŸi EducaÅ£ie Incluzivă”, si se va concentra asupra diseminării bunelor practici acumulate la Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău în domeniul educaÅ£iei pentru calitate ÅŸi educaÅ£iei incluzive, tinându-se cont că această ÅŸcoală se găseÅŸte într-un cartier defavorizat din punct de vedere economic. De asemenea, s-a tinut cont si de faptul ca aici, majoritatea cadrelor didactice au o medie de vârstă înaintată ÅŸi nu au urmat programe de formare continuă în ultima perioadă, neparticipând la niciun proiect educaÅ£ional ÅŸi comunitar major.
Stefan OLTEANU