Proiectul de concesionare al Aeroportului din Bacau initiat de Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean, a trezit din somnolenta administratia ieseana. Constienta ca e pe cale sa piarda in fata Bacaului, comunitatea politica ieseana fierbe si se acuza de incompetenta. Cel mai important cotidian din Iasi, Ziarul de Iasi, a publicat in editia de ieri o ampla analiza referitoare la strategia de modernizare a Aeroportului Bacau. Licitatia pentru concesionarea Aeroportului, care se preconizeaza a fi una dintre cele mai de succes initiative ale unui Consiliu Judetean din România, i-a lasat pe cei de la Iasi cu gura cascata. Cel putin asa reiese din analiza publicatiei mentionate.
“Au tacut si au facutâ€
„Aeroportul International Iasi ar putea pierde cursa pentru titlul de cea mai importanta aerogara din Regiunea Nord-Est. In timp ce autoritatile judetene iesene se tirguiesc pentru terenul pe care urmeaza sa se extinda Aeroportul, cei din Bacau se pregatesc deja pentru demararea lucrarilor de modernizare. Se pare ca bacauanii au tacut si au facut, in timp ce autoritatile care administreaza Aeroportul Iasi si politicienii au folosit acest proiect mai mult ca tema in disputele politice, fara a veni cu o solutie pentru demararea lucrarilorâ€, arata Ziarul de Iasi.
Benea: „Consider aeroportul o prioritate capitala pentru judetul Bacauâ€
„Veti veni de la Iasi cu masina la Bacau ca sa luati avionul”, spune seful CJ Bacau. Un studiu de consultanta intreprins de un consortiu condus de reputata companie Deloitte spune ca din cele trei aeroporturi moldovene (Iasi, Bacau, Suceava) doar unul se va impune pe piata serviciilor aeriene, primul care va avea pista performanta. Celelalte vor disparea. „Ne grabim”, sustine seful CJ Bacau, care a declarat ca pâna in prezent au fost achizitionate cinci caiete de sarcini de catre firme interesate sa investeasca in acest proiect.
Lucian BOGDANEL