Poate cel mai injurat, dar si cel mai cautat om din Bacau, este in aceasta perioada Dorin Vieriu, directorul Registrului Auto Român. Taxa de poluare a provocat o adevarata isterie in rândul posesorilor de masini in primele zile ale lui iulie. Incet, incet, apele s-au linistit iar lumea este multumita de transparenta de care da dovada instituitia. Daca ar exista si o mai buna conlucrare cu MIRA, lucrurile s-ar desfasura cu adevarat, normal.
Imediat dupa intrarea in vigoare, de la 1 iulie, a taxei de poluare, de fapt noua denumire a taxei de prima inmatriculare, la usile Registrului Auto Român Bacau s-au adunat masini cu duiumul. De unde pâna atunci o solicitare catre RAR era rezolvata in câteva minute, acum, posesorii de masini, in deosebi ale celor aduse din strainatate, au intrat in alerta si au dat buzna sa obtina omologarea, noxele sau tot ce se cere, pentru a plati noua taxa, incomparabil mai mica decât cea veche si a putea circula cu autoturismele de-abia aduse din Germania. Chit ca, in marea lor majoritate, sunt Euro 2, Euro 1 sau Non Euro. “Pâna la aparitia taxei de prima inmatriculare sau mai nou, de poluare, nu se punea problema aducerii in tara a unor astfel de masini. Acum, sunt puzderie. De aici si aglomerarea din primele zile ale lui iulie”, spune Dorin Vieriu, directorul RAR Bacau. Acesta a tinut sa specifice faptul ca “s-a triplat numarul solicitarilor pentru prestarea de servicii. Toata lumea a asteptat 1 iulie si dupa aceea a dat navala la RAR. Solicitarile sunt in special cele de certificare a faptului ca masinile aduse din afara corespund datelor din acte. Acum, cu doua, trei mii de Euro, iti iei masina buna din Germania. Si de aici, aglomeratia din prima parte a lunii”.
Transparenta totala
Nu credem ca e cineva care se plânge ca nu poate programa masina pentru a obtine ceea ce solicita. Dovada este lipsa cozilor de la cele doua ghisee, unde sunt maxim trei, patru cetateni. Si nu asteapta oricum, ci in conditii civilazte, intr-o sala cu aer conditionat. “Faptul ca programarea se face telefonic sau prin Internet a simplificat foarte mult lucrurile si a inlaturat orice suspiciune. In fond, omul da telefon, i se solicita anumite date despre masina si i se comunica numarul, ora si ziua când este planificat. Cei care o fac pe Internet au posibilitatea sa consulte tabelul cu cei programati si eventual, sa gaseasca un loc liber pe care sa-l ocupe. Este vorba de o transparenta totala”, spune Dorin Vieriu. La tot acest balamuc cu taxa de poluare s-a mai adaugat un lucru. “Italienii” din România au ajuns la concluzia ca taxa de asigurare din Italia este mai mare decât cea din România si acum, dupa ce s-au intors acasa, in concedii, vor sa-si asigure masinile in România si trebuie sa treaca pe la RAR!
SuprasolicitatI, dar amabili!
Dorin Vieriu spune ca va incerca sa rezolve si problerma angajatilor care sunt nevoitI sa stea peste program pentru a face fata solicitarilor. “In cele opt ore, angajatii RAR trebuie sa rezolove mai multe probleme. Pentru acest lucru avem infiintatI contori, adica spatii destinate fiecarei activitati. Care sunt acestea? In primul rând eliberarea CIV, cartea de identitate a vehiculului pentru care sunt cele mai multe solicitari. Apoi modificarea CIV, agreerea (taxi, scoala de soferi etc.), efectuarea unui fel de ITP pentru cazurile in care politia i-a retinut unui conducator auto certificatul de i nmatriculare, certificate internationale, determinarea coeficientului de depreciere a masinii, mentionarea CO2, modificarea caroseriei. Prioritatea o are eliberarea CIV, unde sunt peste 45 de solicitari zilnice. Imaginati-va ca pentru masina este nevoie de cel putin o ora. Cei programati sunt rugati sa vina la orele fixate. Ei sunt preluati de specialisti care efectueaza serviciile solicitate. Zilnic sunt peste 120 servicii. Programarile se fac pe categorii, insa cele mai multe solicitari sunt pentru CIV”, spune directorul RAR Bacau.
In 2009, RAR Bacau se muta in casa noua
“Functionam intr-un spatiu inchiriat. Am cumparat un teren in zona intersectiei spre Sarata, ne aflam in stadiul de proiectare si, potriovit strategiei de dezvoltare a RAR, in 2009 ar trebui sa ne mutam in casa noua”, spune Dorin Vieriu despre proiectele de viitor ale institutiei.
Se incearca semnarea unui protocol cu MIRA
Pentru a se evita situatiile neplacute pentru multi posesori de autoturisme carora le-au expirat numerele provizorii, se incearca semnarea unui protocol intre RAR si Ministerul Internelor si Reforma Administratiei (MIRA). “Acest lucru ar permite Serviciului de Inmatriculari sa elibereze numere provizorii pâna la data programarii la RAR, venind in sprijinul celor carora le-au expirat numerele provizorii si nu pot sa mai circule cu masinile. Deocamdata exista discutii la nivel central si speram ca se va ajunge la un acord i1n acest sens”, declara Dorin Vieriu, directorul RAR Bacau.
Dan MINDIRIGIU
DORESC O PROGRAMARE AGREERE TAXI BACAU NR BC 04 HOI MARCA DAEWOO MATIZ
FACETI SI VOI UN SITE MAI CALUMEA SA INTELEAGA TOATA LUMEA SI SA GASEASCA CE VREA SAU ANGAJATI MAI MULTI OPERATORI SA RASP LA TF