Incepand cu data de 1 iulie 2006, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti administreaza contribuabili, persoane juridice, cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti, care au o cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la 31 decembrie 2004 sub 70 milioane lei (RON), selectati in ordine descrescatoare, pana la nivelul de 25 milioane lei (RON).
Sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de compartimentele de specialitate organizate la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea.
Pe raza judeţului Bacău îşi desfăşoară activitatea un număr de 27 sucursale aparţinând persoanelor juridice cu domiciliul fiscal in Bucureşti şi care în relaţia cu direcţia finanţelor publice Bacău au următoarele obligaţii :
– în cazul sediilor secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, declaraÅ£iile lunare se depun la serviciul contribuabili mari din cadrul DirecÅ£iei generale a finanÅ£elor publice Bacău ;
– impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare se achită la Trezoreria municipiului Bacău ;
– conturile de disponibilităţi ale sediilor secundare se deschid la Trezoreria municipiului Bacău, iar sumele pot fi transferate in conturi bancare, cu condiÅ£ia ca asupra conturilor respective sa nu fi fost infiinÅ£ată poprirea prin titluri executorii ;
– competenÅ£a de efectuare a inspecÅ£iei fiscale pentru obligaÅ£iile de plată ale sediilor secunadare revine organelor DirecÅ£iei generale a finanÅ£elor publice Bacău.
Prezenţa în judeţul Bacău a sediilor secundare apartinând persoanelor juridice cu domiciliul fiscal în Bucureşti, înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, este importantă, întrucât 47% din acest impozit se face venit la Consiliul local al municipiului Bacău şi 35% la bugetul Consiliului judeţean Bacău.
Compartimentul de presă,
Radu Maricel