Aproape trei decenii, cel mai insemnat concurs de rally-raid al lumii a fost Paris-Dakar. Atât doar, ca dincolo de spectacolul grandios al caravanei auto in continua miscare ramân pagubele pe care le fac pilotii si insotitorii lor pe traseu. Asa ca tarile civilizate si prospere precum Franta si Spania au gonit rally-ul Dakar de pe teritoriul lor; chiar si Egiptul, care s-a inclus pe harta competitiei intr-un an, a renuntat la aceasta onoare, deoarece in urma masinilor de cursa si de asistenta au ramas munti de gunoaie si arii naturale devastate. Dar statele africane sahariene nu-si pot permite sa rateze singura lor ocazie din an de a fi vizitate de un numar de zeci de mii de occidentali, un orasel in miscare, care cheltuie si platesc taxe deloc mici pentru a putea concura. Dar tari precum Mauritania, Gambia, Niger, Mali si Senegal au fost inlocuite in 2008 – absolut surprinzator – de Argentina si Chile. A fost o decizie politica si de marketing pe care au luat-o organizatorii evenimentului. Toate cele 15 etape ale Dakar Rally se desfasoara pe pamânt sud-american. De fapt, „Dakar” este denumirea data unei traditii care se pare ca va reveni chiar din 2010. Inedita est prezenta printre cei aproape 600 de piloti a unor driveri din China (credeati ca doar la tenis de masa se pricep chinezii?) si tari africane sarace. România are, la fel ca in 2008, trei reprezentanti la start: Eugen Banciu, Emanuel Gyenes si Romeo George Duicu. Favoriti sunt din nou francezii si spaniolii, la clasele auto si moto, si rusii la autocamioane. Asta chiar dacaa iin prima etapaa s-au mai afirmat polonezi, sloveni, cehi si latino-americani, un suedez si chiar un arab.