ARACIP anunta selectia si formarea unui corp de consilieri-formatori in domeniul calitatii, in cadrul proiectului „Dezvoltarea sistemului national de management si asigurare a calitatii în învatamântul preuniversitar”. Cursurile sunt finanţate integral prin proiect, co-finanţat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. ARACIP va crea astfel un Corp national de formatori-consilieri in domeniul caltatii, format din aproximativ 500 de persoane (10 – 15 in fiecare judet). Crearea unui corp national de formatori-consilieri in domeniul calitatii va asigura sprijinirea unitatilor scolare pentru un management al calitatii adecvat, prin formarea la nivel judetean a membrilor Comisiei de Evaluare si Asigurare a Calitatii, a directorilor de unitati scolare si a inspectorilor si, in final, a intregului personal din unitatile scolare, pe de o parte, si prin consilierea ISJ, a autoritatilor judetene si locale si a untatilor scolare pe probleme specifice (proceduri si regulamente, documentatie, proiecte si programe in domeniul asigurarii calitatii etc.), pe de alta parte. In activitatea de formare si consiliere, se va avea in vedere sprijinirea unitatilor scolare, pentru elaborarea documentatiei pentru evaluarea externa, organizarea activitatii CEAC, elaborarea procedurilor, implementarea procedurilor; implementarea programelor de autoevaluare si de îmbunatatire a calitatii, dar si alte elemente specifice managementului, asigurarii si evaluarii calitatii. Formatorii consilieri vor fi formati si certificati de catre ARACIP. Ulterior, acestia vor derula la nivel local activitatile de formare si/sau consiliere mentionate anterior si vor fi remunerati de catre beneficiari (inspectorat scolar judetean, casa corpului didactic, unitate de invatamânt etc). Orice persoana interesata poate participa la selectia pentru a fi pregatit ca formator – consilier al ARACIP, daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii: sa fie cadru didactic, sa posede abilitati de comunicare interpersonala, sa posede cunostinte, peste nivelul mediu, de operare PC (procesare de date, calcul tabelar, Internet) si sa aiba disponibilitate de deplasare in interiorul judetului. Se considera avantaje pentru candidati experienta si activitatea ca formator, cunostintele si/sau experienta in managementul si asigurarea calitatii in educatie (respectiv, sa fie membru al CEAC, director de unitate de invatamânt, inspector scolar, expert in evaluare si acreditare, colaborator extern ARACIP etc.), expertiza in evaluarea institutionala, de programe sau de proiecte. Pâna joi, 15 ianuarie 2009, pot fi depuse cererea, CV-ul si portofoliul prin care se demonstreaza indeplinirea de catre candidat a criteriilor (pentru trimiterile prin posta, 15 ianuarie 2009 este data limita); 25 ianuarie 2009 – selecţia candidaţilor; 28 ianuarie 2009 – publicarea listelor preliminare (admisi, respinsi); 29-30 ianuarie 2009, organizarea interviului; 31 ianuarie 2009 – publicarea listelor finale ale candidatilor admisi; 1 februarie 2009 – publicarea calendarului si a locatiei cursurilor. Dosarul pentru inscriere va contine urmatoarele documente: cerere tip; curriculum vitae; scrisoare de motivaţie; acte de studii academice (copii simple); portofoliu personal – care sa cuprinda dovezi referitoare la indeplinirea criteriilor de selectie.
Cererea, CV-ul si portofoliul pot fi trimise prin posta sau pot fi depuse personal la sediul ARACIP (acestea nu vor contine documente originale, ci doar copii simple). Informatii suplimentare, prin e-mail virginiablaga@yahoo.com sau la telefonul 0743/787733. (St.O.)