DECIZIE. Scăderea comenzilor cu 40% şi ieftinirea carburanţilor îi face pe marii operatori să reducă tarifele cu 10-12%.
Peste cel mult 10 zile, o călătorie cu taxiul ar putea costa cu 10-12% mai puţin, pe fondul ieftinirii carburanţilor. Preţul afişat va depinde de fiecare operator în parte, în funcţie de costurile pe care le are. Cel puţin aşa a declarat ieri, Remus Nedelcu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Operatorilor de Transport în Regim de Taxi.
Discuţii în toate companiile
Nedelcu a explicat că firmele care au crescut tarifele în august-septembrie 2008 le vor scădea acum, iar cele care n-au făcut acest lucru îşi vor păstra preţurile actuale. „Se discută în toate companiile mari de acest lucru“, a completat şi Eduard Popovici, director adjunct la Taxi Mondial. Surse de pe piaţa operatorilor de taxi susţin că una dintre cele mai mari firme care operează în Bucureşti, Taxi 2000, are în vedere să reducă preţul de la 1,99 lei la 1,69 lei pe kilometru. Firma Tess, în schimb, a anunţat că tarifele practicate acum vor rămâne neschimbate, cel puţin pentru următoarele două luni, respectiv 1,59 lei pe kilometru, întrucât nu şi-a modificat preţurile în toamnă.
Dictatura concurenţei
Mulţi patroni nu ar vrea să schimbe preţul, însă vor fi nevoiţi să ţină pasul cu concurenţa. „Deşi avem cheltuieli mai mari decât acum trei luni, vom îngheţa preţurile pentru tot anul 2009. Dar, în cazul în care şi alţii vor reduce tarifele, nu vom avea încotro şi vom încerca şi noi să ne readaptăm“, a declarat Nicolae Truşcă, director la Taxi Cobălcescu. De aceeaşi părere sunt şi alţi patroni ai firmelor de taxi, cu atât mai mult cu cât, se plâng ei, comenzile le-au scăzut, în medie, cu 35-40%. „Dacă înainte aveam 1.000 de comenzi în 24 de ore, acum sunt 600-700. Suntem obligaţi să facem şi noi acelaşi lucru, să reducem tarifele, să fim sub firmele mari. Sperăm să nu se întâmple acest lucru“, a explicat şi Alecu Marian, director la Eurostil, care are un preţ de 1,88 lei/km.
Cu ochii în curtea vecinilor
Directorul adjunct de la Taxi Mondial, Eduard Popovici, a precizat că este dificil să scadă tariful pe kilometru din cauza cheltuielilor, iar un preţ prea mic este suspect şi poate să atragă mai multe controale de la primărie. Recunoaşte însă că, dacă ceilalţi operatori vor scădea tarifele, va face acelaşi lucru. Dacă nu, „cel puţin şase luni nici nu se discută să mărim tarifele“. În celelalte oraşe, reprezentanţii firmelor de taxi nu se gândesc încă la ajustarea tarifelor. (sursa EVZ)