Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau a reusit sa acrediteze un nou program de formare continua, „Didactica prescolara – inovatie si calitate”, program tematic si modular care se va realiza prin stagii nondisciplinare, pe parcursul a 89 de ore. Programul – caruia i-au fost alocate 25 credite profesionale transferabile – este destinat educatoarelor si va fi coordonat de institutor-metodist Maria Matasaru, initiatoarea proiectului. Acest proiect va debuta astazi, 6 februarie a.c., ora 10.00, la Sala „Ateneu”, unde sunt asteptate peste 300 de cadre didactice din întregul judet. Cu aceasta ocazie vor fi lansate si trei lucrari, care constituie importante suporturi de curs pentru acest inedit program de formare continua: „Proiectarea Didactica in Invatamântul Prescolar”, „Secrete Metodice în Didactica Prescolara” si „Sinteze Didactice. Suport Curs „Didactica Prescolara – Inovatie si Calitate”. Obiectivele generale si specifice ale acestui program fac referire, indeosebi, la consolidarea / dezvoltarea viziunii sistemice asupra procesului de învatamânt; dezvoltarea capacitatii de intelegere, selectare si adaptare a finalitatilor educationale ale invatamântului prescolar, integrat in sistemul de invatamânt românesc; clarificarea conceptelor – cheie cu care se opereaza in teoria curriculumului, in vederea optimizarii aplicarii reformei curriculare in invatamântul prescolar; formarea unui sistem conceptual personalizat cu privire la strategiile de proiectare a continuturilor educationale curriculare si extracurriculare pe diferite perioade de timp, in contexte educationale determinate; formarea unei conceptii personale cu privire la modul de alegere, combinare, ameliorare si utilizare a strategiilor de predare – innvatare, in raport cu obiectivele si continuturile educationale proiectate; dezvoltarea capacitatii de flexibilizare a demersului didactic prin imbinarea echilibrata a formelor de activitate si adaptarea acestora la particularitatile de vârsta si individuale ale prescolarilor; exersarea si dezvoltarea competentelor necesare proiectarii si aplicarii unui sistem coerent de masurare/ apreciere personalizata a rezultatelor activitatii copilului; abilitarea cadrelor didactice în identificarea rolurilor manageriale privind implementarea strategiilor educatiei integrate la nivel prescolar si optima integrare a copiilor cu cerinte educationale speciale; dezvoltarea de noi competente creative si socio – relationale impuse de dimensiunea europeana a educatiei prescolare; dobândirea, de catre cursanti, de credite profesionale recunoscute in vederea dezvoltarii carierei didactice; valorificarea potentialului creativ si a experientei personale a cursantilor, pentru imbogatirea bazei practice si metodice a programului de formare. (St.O.)