În ultimii doi ani, ofiterii Serviciului Trafic si Furturi Auto au identificat aproximativ 200 de autovehicule marci de lux, care au fost înmatriculate prin folosirea de acte false la Registrul Auto Român si Serviciile Publice Comunitare – Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor, precum si prin schimbarea identitatii autovehiculelor. Politistii au stabilit faptul ca traficantii de masini închiriau autoturisme de mic litraj care erau restituite în termen, dupa care închiriau autovehicule cu valoare mare si an de fabricatie 2007-2008, cu scopul de a le sustrage. La Registrul Auto Român (RAR), autovehiculele au fost prezentate cu documente de provenienta din tari comunitare, iar la Serviciile Publice Comunitare Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor, cu facturi false ce atestau achizitionarea lor prin dealeri autorizati. Pentru a se evita prezentarea acestora la RAR, unele autovehicule aveau elementele de identificare modificate, iar la Serviciile Publice Comunitare Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor erau prezentate atât documente de provenienta, cât si carti de identitate a vehiculului si certificatului de autenticitate false. Potrivit datelor IGPR, prejudiciul produs societatilor de închirieri auto se ridica la 700.000 euro. Ofiterii din cadrul Directiei de Investigatii Criminale în colaborare cu procurori din cadrul Parchetului de pe lânga Tribunalul Bucuresti au identificat 55 de autoturisme de lux furate din opt tari europene: Spania, Franta, Germania, Italia, Belgia, Cehia, Olanda si Elvetia. Din totalul acestor autoturisme recuperate, 37 autovehicule au fost predate catre societatile de asigurare straine, iar restul urmeaza a fi repatriate partilor vatamate din Occident. Politia franceza a anuntat, joi, la Strasbourg, anihilarea unei retele europene de furturi de masini, dupa o ancheta de câtiva ani si în care erau implicati mai multi români. Ultima parte a anchetei, începute în 2005, s-a încheiat acum câteva saptamîni în tara noastra, cînd mai multe persoane retinute de politisti români au recunoscut ca au spalat cîteva milioane de euro datorita acestei retele de masini furate. Tot în 2005, Parchetul din Strasbourg a încredintat o ancheta politiei judiciare pe baza unor informatii referitoare la o persoana din comunitatea locala de romi, suspectata ca ar face trafic cu masini de lux. Reînmatriculate în Suedia, Italia sau Spania, masinile faceau obiectul declaratiilor de furt care permiteau recuperarea asigurarii.
La 21 noiembrie 2006, liderul retelei, un barbat de 30 de ani, a fost arestat la Strasbourg, împreuna cu adjunctul sau, dupa care au fost deferiti justitiei si încarcerati. Alte 28 de persoane au fost arestate în acest caz si sunt cercetate pentru asociere în vederea comiterii de infractiuni, abuz de încredere si complicitate, tainuire si escrocherie în banda organizata si furt. Dintre acestea, 12 sînt în închisoare si cinci au fost plasate sub control judiciar. Este vorba despre o banda formata din cetateni români de etnie roma care deschideau conturi cu ajutorul unor documente de identitate falsificate si obtineau astfel cecuri. Ei cumparau doua sau trei masini de lux pe zi si le vindeau în strainatate.