De doi lei VIP-uri

O privire aruncata în spectrul mass-media din tara noastra îti confera o imagine tenebroasa a principalelor interese ce coplesesc atentia natiei române. Povesti regizate de fosti ziaristi ratati, esuati în realizatori de emisiuni denumite pompos ca fiind legate de „viata mondena”, plaseaza în centrul atentiei personaje mai mult decât dubioase. Dubioase nu atât din punct de vedere al unei minime probitati morale, dar mai ales al unui nivel intelectual care, sub nicio forma, nu poate fi considerat un model de urmat. Aparute de undeva din negura democratiei Nikita, Magda Ciumac ori foste dame de companie cu nume de scena alese parca din dictionarul ridicolului absolut gen Sexy Brailenca, Eva Kent ori Ogica tintuiesc omul de rând în fata televizorului, ce exercita parca o presiune voyeurista asupra mintii sale. Ciudat, telespectatorul pare mult mai interesat de a afla cine este noul prieten al nu stiu carei „dive porno” decât de evolutia crizei mondiale ce îl afecteaza direct si indirect atât pe el cât si familia sa. Dincolo de atractia bolnavicioasa fata de detaliile vietii personale unor personaje în cel mai bun caz pitoresti, mecanismele subliminale ce determina aceste interese sunt demne de a fi luate în seama. Ziarele, revistele si emisiunile de tip paparazzi nu au fost inventate la noi. Reviste gen „The Sun” au tiraje mari si asigura o continuitate a subiectelor legate de vedete. Mass-media îsi deturneaza scopul initial si principal, context în care se transforma usor din sursa de informare în modalitate de recreere. Culpa e cumva comuna, omul fiind agresat de multitudinea de informatii ce îi ating neuronii din diferite directii, iar presa îsi cauta un loc caldut în mintea cititorului ori telespectatorului, dupa caz, ce nu opune rezistenta. (Olimpia FILIP)

Adauga un comentariu

*