Consortiul câstigator al licitatiei publice organizata de Primaria Municipiului Bacau la finele anului trecut este Bilfinger – Hidroconstructia – Iridex, valoarea contractului de lucrari fiind de aproximativ 14 milioane de Euro. Asistenta Tehnica în vederea implementarii proiectului va fi asigurata de un consortiu format din firmele Fichtner (Germania) – Interdevelopment (România) si Ramboll (Danemarca), constituit din experti internationali si români. Finalizarea la timp si în bune conditii a proiectului ISPA va contribui la îndeplinirea de catre judetul Bacau a obligatiilor în domeniul gestionarii deseurilor asumate prin Tratatul de Aderare.
Strainii se implica in proiect
Proiectul si contractul, precum si partile implicate in aceasta investitie au fost prezentate presei in cursul zilei de ieri, in cadrul unei conferinte de presa. La intâlnirea care a avut loc la Sala Mare a Palatului Administrativ au participat primarul Romeo Stavarache, Hans Gunter Thissen si Anca Tofan, pe partea de asistenta tehnica, directorul ARPM Bacau Iulian Movila, managerul proiectului, Leonard Padureanu, Viorica Marcu, director al Directiei de Salubritate si Spatii Verzi din cadrul Primariei Bacau, Gabriela Dospinescu, manager UIP si Marius Boacsa din partea constructorului.
UE a respins proiectul initial
Autoritatile municipale au respirat ieri usurate in momentul in care au facut public faptul ca proiectul privind gestionarea deseurilor va fi, in sfârsit, implementat. Asta dupa ce, in urma cu ceva vreme, Uniunea Europeana (UE) a respins din mai multe motive forma initiala a proiectului. La acea vreme, valoarea virtuala a investitiei era de aproximativ 35 de milioane de euro, suma considerata astronomica, chiar si de catre oficialii europeni. “Proiectul initial a fost refuzat de UE si am fost nevoiti sa refacem documentatia”, a recunoscut primarul Stavarache. Totodata, acesta i-a atribuit o mare parte din meritele pentru noua forma a proiectului lui Iulian Movila, seful Directiei Regionale pentru Protectia Mediului (ARPM) Bacau. Acesta si subalternii sai au facut posibil ca, intr-o perioada mai scurta de sase luni, proiectul sa aiba o forma, contributia UE sa fie de “doar” 15 milioane de euro si, ca urmare, proiectul a fost modificat si aprobat in forma sa finala. Dupa ce si-a manifestat bucuria ca noua rampa de deseuri va depasi faza de proiect, Movila a amintit faptul ca aceasta va deservi atât municipiul Bacau, cât si alte 22 de comune invecinate. “Acest proiect va aduce extrem de multe beneficii pentru absolut toata lumea. Cel mai important aspect este ca se va inchide rampa actuala, o problema reala in prezent”, a punctat Iulian Movila.
5 milioane de euro, contributia bacauanilor
Dupa cum a informat Leonard Padureanu, directorul economic al Primariei Bacau si, totodata, managerul acestui proiect, “partea de cofinantare in acest proiect a Consiliului Local Bacau este de 5 milioane de euro”. Tot Padureanu a mai precizat faptul ca, conform unei directive, actuala rampa de gunoi a municipiului va trebui inchisa pâna cel târziu pe 16 iulie a.c. Astfel ca, pâna la aceasta data, se impune in mod obligatoriu crearea unei celule unde sa fie depozitate deseurile pâna in momentul finalizarii noii rampe ecologice. Tot aici trebuie facuta si precizarea ca acest proiect are trei componente. Este vorba despre inchiderea depozitului existent, inchiderea depozitelor necontrolate din comunele invecinate precum si construirea unui nou depozit.
Razvan SENDREA