Politistii de proximitate moinesteni s-au întâlnit cu elevii Scolii “George Enescu”, Moinesti. La întâlnire au participat directorul scolii, profesorii diriginti si psihologul institutiei.
Au fost distribuite pliante, pe linia prevenirii delincventei juvenile, a violentei domestice, precum si a consumului de alcool si droguri, s-au stabilit regulile de acces în unitatea de învatamânt si s-au reliefat masurile coercitive care se vor lua fata de cei care încalca legea. Politittii au expus elevilor câteva reguli minime de comportare, atât în timpul orelor de curs, cât si în pauze sau pe timpul deplasarii de la si catre scoala. S-au stabilit prioritati în vederea integrarii elevilor de etnie rroma în activitati scolare si extrascolare, prin organizarea de concursuri pe diferite teme cu angrenarea societatii civile. Si politistii de proximitate de la Sectia 2 Politie Bacau s-au întâlnit cu elevii scolilor “Alexandru cel Bun” si “Mihail Sadoveanu”, ocazie cu care au fost prezentate, aspecte privind combaterea violentei în scoli în cadrul programelor aflate în derulare la nivelul IPJ Bacau.
Politistii de la Sectia 2 Politie Bacau s-au intâlnit cu elevii Scolii de Arte si Meserii nr. 3 si cu cei ai Şcolii “Alexandru cel Bun” din municipiul Bacau. Întâlnirile au fost interactive, elevii raspunzând provocarilor lansate de politisti pe teme legate de delincventa juvenila, atititudini si masuri de prevenire a victimizarii minorilor. Elevii au dezbatut cu politistii problema gastilor de cartier si a violentei domestice, tipologia victimei si a infractorului, precum si sanctiunile prevazute de lege pentru diferite infractiuni.
Violenta in scoala este o forma de conduita devianta cu o diversitate de forme de manifestare, cu intensitate diferita.
Violenta presupune poreclirea, ironizarea, tachinarea, bruscarea, lovirea cu diferite obiecte, palmuirea, ajungând la forme de intensitate crescuta ale violentei cum ar fi injunghierea. Formele de manifestare ale violentei in scoli sunt percepute diferit de elevi, profesori sau parinti, functie de cauze, modul de relationare la nivelul scolii, atitudinea profesorilor fata de elevii problema, precum si despre modul cum actioneaza autoritatile locale, in spercioal Politia.
Rolul familiei în evolutia comportamentala a elevului a fost aprofundata prin exemplificari din care rezulta o slaba relationare afectiva intrafamiliala, sentimente de inferioritate si neîncredere în ei, rezonanta afectiva puternica la activitatile de grup extrascolare, pe fondul nevoii de apartenenta, subiectivismul parintilor în evaluarea comportamentului violent al copilului lor.
Dan MINDIRIGIU