Nici nu s-a schimbat bine guvernarea si au si fost anuntate alte schimbari în programul de învatamânt. Ministrul educatiei, Ecaterina Andronescu, a anuntat ieri ca „din 2010, la liceu se va da examen de admitere”. Din 1990 si pâna în prezent, elevii au trecut printr-o continua bulibaseala. Azi se da examen de capacitate, mâine ministrul anunta ca admiterea se face în ordinea mediilor, poimâne cineva scoate din mâneca o teza cu subiect unic. Nimeni nu tine cont ca astfel de masuri, luate doar în dorinta ca unul sau altul dintre ministri sa-si asigure o vizibilitate în spatiul public pentru un viitor mandat, bulverseaza copiii si parintii si ca reforma adevarata în domeniul educatiei trebuie sa fie de fond nu numai de forma. Conteaza si forma în care se dau examenele de admitere, dar bagajul de cunostinte cu care elevii termina o forma de învatamânt si pregatirea acestora pentru viitor trebuie sa fie baza reformei. Un sistem de invatamânt va fi bun abia in momentul in care va reusi sa aiba traditie. Adica, elevul odata intrat intr-o forma de invatamânt sa stie ce tip de exminare il asteapta la absolvire. Asta pentru a nu ne trezi, ca acum câtiva ani, când elevii de clasa a VII-a habar nu aveau modul cum vor fi admisi la liceu. Marea reforma a reusit sa bulverseze nu doar elevii, ci si cadrele didactice. In momentul de fata, cel mai bine cotati sunt profesorii acoperiti de hârtoage, de tot felul de “documente scolare” care, practic, au valoare zero. Nimeni nu le citeste, dar daca poarta stampila si o semnatura, sunt excelente pentru a obtine tot felul de salarii sau gradatii de merit. Nu conteaza prea mult activitatea de la orele de curs, modul de predare, ci participarea la simpozioane, sedinte, intocmire de referate care nu valoreaza nici doi bani.
Si nu în ultimul rând reforma în învatamânt trebuie sa fie în consonanta cu pregatirea elevilor pentru viata pentru ca, asa cum zicea Tom Bodett, “diferenta dintre scoala si viata este ca în scoala înveti o lectie, apoi dai un test. În viata, ai de dat un test care te învata o lectie.” (Olimpia FILIP)
Doamna Olimpia . si daca stim ca asa este ,ce ? Ce se intimpla daca intrebi un elev cum este profesorul ? Si daca profesorul acela este o nulitate didactica si are gradatie ce faci ? Si daca autoritatea /capacitatea lui administrativa este zero , ce conteaza ca este numit sau impins intr-un anume post, din moment ce probeaza aceste elemente de structura si mentalitate ( inexistente ) cu un dosar beton?Sa mai adaug ?
Cu respect . De citit : profesorul …plin de el , profesorul …fricos , profesorul …absent , profesorul …lichea si profesorul ….bou de pe blogul plecatdeacasa.blogspot.com