Primele “scâncete” ale proiectului rutier subteran

semnare-proiect-pasaj-rutier.jpgAutoritatile municipale bacauane au semnat ieri, impreuna cu Agentia de Dezvoltare Regionala Nord-Est, contractul de finantare pentru proiectul Pasaj Rutier Subteran Oituz – Stefan Guse, in valoare totala de 30.765.172.65 de lei si cu o durata de 28 luni, care are drept beneficiar municipiul Bacau. Pasajul subteran va asigura legatura rutiera a traficului de pe strada Stefan Guse cu centrul municipiului Bacau, pe strazile Oituz, Ionita Sandu Sturza si Vasile Alecsandri. Obiectivul general al proiectului in constituie imbunatatirea accesibilitatii si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor in Bacau. Cel mai important obiectiv specific al proiectului este cresterea gradului de siguranta rutiera si reducerea timpului de calatorie dinspre si inspre centrul orasuli. Conform oficialilor municipali, investitia va elimina ruta ocolitoare pe la bariera de cale ferata instalata pe CF Bacau – Bucuresti. Pasajul va avea o lungime totala de aproximativ 260 de metri si va cuprinde trei zone distincte. Prima este rampa Stefan Guse, cu o lungime de circa 107 metri, a doua consta in pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lugime de aproape 87 de metri pentru ca rampa Oituz sa aiba aproape 68 de metri. Continuitatea traficului pe strazile Garii si COnstantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare luni de 16, respectiv 10 metri. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei in interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal in orice puct din pasaj, prin sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrarea si la iesirea din pasaj si prin senzori de umiditate si de temperatura care monitorizeaza stadiul de formare a poleiului si care comanda sistemul de incalzire montat in straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei intre vehicule. Totodata, vor fi instalati senzori de fum care comanda intrarea in functiune a ventilatoarelor de aerisire a pasajului precum si bariere de limitare pe o banda sau de inchidere a circulatiei traficului rutier in pasaj si un sistem de senzori pentru nivelul apelor in puturile de evacuare care comanda pornirea pompelor de evacuare a apelor din sistemul de drenaj. Durata implementari proiectului este de 28 de luni.
Razvan SENDREA

Comentarii

  1. Ne vedem peste 28 de luni cand cu siguranta lucrarile vor fi intarziate cam 12 luni minim. Cu siguranta pasajul va fi inaugurat inaintea campaniei electorale.

Adauga un comentariu

*