Proiectul elaborat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovatiei vizeaza cresterea calitatii educatiei prin stabilirea clara a responsabilitatii cadrului didactic, atat din perspectiva calitatii, cat si din cea a iminentei descentralizari a sistemului de invatamant. Conform acestui proiect, procedura de evaluare a cadrelor didactice va cuprinde: autoevaluarea, evaluarea colegiala (in comisie/catedra/metodica), evaluarea de catre director si stabilirea calificativului in cadrul Consiliului de Administratie.
Evaluarea, la sfârsit de an scolar
Evaluarea cadrului didactic se va realiza anual, dupa incheierea anului scolar, in doua etape: 1) completarea fisei de evaluare de catre cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de catre seful direct (evaluarea colegiala, dupa caz, a responsabilului de comisie metodica, sefului de catedra, directorului adjunct) si de catre conducatorul unitatii scolare; 2) interviul de evaluare – in fata consiliului de administratie al unitatii de invatamant, in care se va completa fisa finala de evaluare, prin medierea diferentelor existente intre cele trei aprecieri; pe baza dovezilor prezentate, se va stabili calificativul final. Pentru fiecare etapa vor fi luate in considerare si rezultatele evaluarilor externe din perioada analizata (prin inspectie scolara, evaluare institutionala), daca acestea exista.Fisa de evaluare va stabili domeniile de evaluare, criteriile de performanta si punctajul aferent fiecarui domeniu.
Stabilirea indicatorilor de performanta
In baza principiilor descentralizarii, Consiliul de administratie al unitatii de invatamant va stabili indicatorii de performanta aferenti fiecarui criteriu si punctajul alocat fiecarui criteriu. Acordarea calificativului ar urma sa se realizeze astfel: a) calificativul general „foarte bine” se acorda daca este obtinut calificativul „foarte bine” la cel putin patru domenii (din care, obligatoriu, domeniul „Realizarea efectiva a curriculumului”) si calificativul „bine” la celelalte domenii; b) calificativul general „bine” se acorda daca este obtinut calificativul „bine” la cel putin patru domenii (cu acelasi domeniu obligatoriu) si calificativul „satisfacator” la celelalte domenii; c) calificativul general „satisfacator” se acorda numai daca este obtinut calificativul cel putin „satisfacator” la toate domeniile; d) calificativul „nesatisfacator” se acorda daca este obtinut calificativul „nesatisfacator” la cel putin un domeniu.
Salarizare, in functie de calificativ
In spiritul imbunatatirii calitatii, orice evaluare trebuie sa produca consecinte, care pot fi individuale sau institutionale. La nivel individual, rezultatele evaluarii vor avea consecinte in planul salarizarii si al contractului de munca. In cazul calificativului general „satisfacator”, salariul va ramane la nivelul anterior, pana la urmatoarea evaluare; obtinerea calificativului general „bine” si „foarte bine” va conduce la majorari salariale (care vor fi determinate prin negociere). La nivelul relatiilor de munca, rezultatele evaluarii vor produce consecinte doar in cazul obtinerii calificativului „nesatisfacator”: inscrierea obligatorie a cadrului didactic respectiv intr-un program de formare adecvat pentru corectarea punctelor slabe identificate; repetarea evaluarii dupa un semestru si reluarea procedurii; aplicarea prevederilor legale privind calitatea de cadru didactic. (St.O.)
Nu vom mai avea timp de scoala din cauza atator „evaluari”!!!!! Mare , mare , prostie !!!!
se evalueaza ei intre ei ! HA ,HA,HA……………..CE PORCARIE
DACA C.A. va fi alcatuit di 1/3 profesori,1/3 parinti si 1/3 consilieri locali(autoritati locale),TREBUIE SA VA GANDITI CA SUNT PERSOANE CARE NU AU TREABA SI NICI PREGATIRE DE SPECIALITATE PT A EVALUA UN CADRU DIDACTIC.IN MEDIUL RURAL UNDE UNII PRIMARI SI CONSILIERI AU 4 CLASE SAU 8(IN CEL MAI FERICIT CAZ)SA VEDETI ATUNCI PROCESE,BATAI SI RAZBUNARI.MAI DEGRABA AR FACE CEVA SA FINANTEZE CUM TREBUIE INVATAMANTUL CA ELEVII SA POATA BENEFICIA DE CONDITII BUNE SI MULTE ALTELE
Mai simplu este sa aplice sanctiuni celor care nu publica posturile vacante si le dau pileleor (profi fara valoare dar in combinatii cu primarii) sau ar desfiinta detasarea in interesul in invatamantului pentru ca de ea beneficiaza tot pilele care nu sunt evaluate de nimeni,sau ar verifica felul cum se acorda restrangerile de activitate pt ca se dau la profi care nu au drept de restrangere.De pe urma lor au de suferit cadrele care vor fi evaluate dupa crteriile anuntate in articol.Pilele vor ocupa posturi bine mersi.RUSINE!!!