Doar o treime din cantitatea de combustibil de care are nevoie pentru asigurarea agentului termic necesar consumatorilor se află, la această oră, în depozitele CET Bacău. Asta înseamnă că băcăuanii racordaţi la sistemul centralizat de furnizare a agentului termic au căldura asigurată doar pentru ceva mai bine de o lună de zile, transmite corespondentul AMOS News.
CET Bacău a ajuns în această situaÅ£ie din cauza crizei financiare pe care o traversează în acest moment dar ÅŸi pentru că aprovizionarea cu cărbune a devenit tot mai dificilă în ultima vreme. Vasile DrăguÅŸanu, directorul CET Bacău spune că aprovizionarea a rămas în urmă din cauza faptului că societatea cu care această instituÅ£ie are contract nu a putut livra cantitatea angajată. „Avem contract cu Societatea NaÅ£ională a Cărbunelui PloieÅŸti, pentru a ne apriviziona, până la sfârÅŸitul acestui an, cu 250.000 de tone de cărbune, iar din această cantitate, 150.000 de tone ar trebui să ajungă în depozitele noastre până la jumătatea lunii octombrie. Numai ca societatea nu are posibilitatea să ne aprovizioneze cu această cantitate, pentru că s-au închis mai multe mine ÅŸi nu există combustibil solid pe stoc. Până acum s-a facut aprovizionarea pentru CET-ul din BraÅŸov, iar la noi a ajuns doar o cantitate mai mică de cărbune”, explică Vasile DrăguÅŸanu.
La această oră, în depozitele CET Bacau sunt doar 115.000 de tone de cărbune, cantitate care a ajunge doar pentru o scurtă perioadă de timp. Adică o lună, maximum două. Pentru a asigura caldură ÅŸi apă caldă pe tot parcursul anului, societatea are nevoie de 500.000 de tone de cărbune, din care 300.000 de tone sunt numai pentru iarnă. Asta, în condiÅ£iile în care ar funcÅ£iona în regim obiÅŸnuit. „SoluÅ£ia de avarie ar fi să folosim cărbunele, pe care îl avem pe stoc, în paralel cu gazul metan. Dar este dezavantajos, pentru că gazul este extrem de scump ÅŸi mergem în pierdere”, spune directorul Vasile DrăguÅŸanu.
Anul trecut, societatea nu a făcut aprovizionare cu cărbune din cauza inundaţiilor care au paralizat arterele feroviare pe care circulau garniturile de tren spre Bacău. Din cauza cărbunelui insuficient, societatea a funcţionat pe gaz, iar efectul a fost că, la sfârşitul anului financiar, a înregistrat pierderi de peste 50 de miliarde de lei.