Hotelierii au primit o avalanşă de CV-uri de la cei care au lucrat în industria ospitalităţii în străinătate sau în marile oraşe ale ţării.
Turiştii care-şi vor petrece vacanţa pe litoralul românesc anul acesta vor fi întâmpinaţi cu zâmbetul pe buze şi serviţi de un personal mult mai bine pregătit faţă de anii trecuţi, susţin hotelierii. Anunţurile de angajare postate de manageri în ultimele luni au atras de cinci ori mai multe CV-uri spre deosebire de sezoanele precedente. Mare parte din cei înscrişi şi-au pierdut locurile de muncă din cauza crizei – unii au lucrat ani buni în străinătate, alţii în structurile de cazare sau restaurante din marile oraşe. Potrivit estimărilor, pe litoral sunt necesari în jur de 16.000 de noi angajaţi, care vor fi contractaţi gradual până pe 15 iunie.
Cereri de la foştii euronavetişti
În primele luni ale anului, hotelierii au fost surprinşi de avalanşa de personal calificat dispus să se angajeze pe litoral, în condiţiile în care lucrătorii cu expe rienţă evitau până acum joburile de scurtă durată. Dacă înainte de sezonul trecut, anunţul pentru personal restaurant – ospătari, bucătari, barmani – postat pe un site de recrutare avea 2.500 de vizualizări, anul acesta s-a ajuns la 25.000 de vizualizări. Şi numărul candidaţilor diferă – în 2008 au trimis CV-uri 176 de persoane, iar în 2009 – circa 850. „Acum chiar avem de unde alege şi sperăm să-i atragem pe cei mai buni. În anumite domenii, am putea reduce numărul anga jaţilor cu circa 15%, dat fiind că un ospătar bun se va putea ocupa de şase mese, de exemplu, nu doar de patru”, afirmă Ciprian Constantinescu, preşedintele Patronatului Industriei Hoteliere „Marea Neagră”. Pentru că numărul de candidaţi e mare şi CV-urile stufoase, şi selecţia va fi mai drastică. Multe solicitări au venit din partea românilor care au lucrat în Spania şi Italia. „Trebuie să vedem şi cât de bine pregătiţi sunt cei care vin din străinătate”, e de părere preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală.
Bulgarii ne dau lecţii all inclusive
Unii proprietari de spaţii de cazare au decis să îmbunătăţească performanţele personalului prin traininguri la vecini. „Anul trecut am introdus sistemul de all inclusive la Hotelul Modern, din Mamaia, şi am mers cu patru angajaţi în Bulgaria, pentru a studia conceptul. Anul acesta vom avea şi la Dorna şi vreau să repet experienţa cu reprezentanţi din ambele hoteluri”, declară George Guci, proprietarul hotelurilor.