Un studiu de fezabilitate intocmit pentru consolidarea principalului pod rutier din Onesti, cel peste raul Trotus, arata ca valoarea lucrarilor se ridica la aproape 150 miliarde de lei vechi.
In calcul au fost luate in principal lucrarile la o noua suprastructura, care va fi realizata din grinzi prefabricate, din beton precomprimat, si care va asigura 4 benzi de circulatie, fata de doua, cate sunt in prezent, carosabilul urmand sa aiba o latime de 14,80 metri, fata de cea actuala, de numai 7,80 metri.
Cele doua trotuare se vor pastra, dar latimea acestora va fi redusa, de la 1,50 metri, la un metru fiecare. De asemenea, vor fi efectuate reparatii la elementele din beton armat ale infrastructurii, se va realiza protectia fundatiilor podului si a digurilor, prin construirea unui prag de fund in aval de pod, si se vor efectua noi lucrari de semnalizare rutiera.
Decizia de consolidare a podului a fost luata dupa ce a fost realizata o expertiza tehnica, din care a rezultat ca obiectivul a suferit o serie de degradari, accentuate si de inundatiile de anul trecut, care pun in pericol siguranta in exploatare a acestuia.
S-a constatat ca podul nu mai corespunde categoriei de drum national, iar restrictiile introduse, limitare de viteza (maxim 10 km/h) si limitare de tonaj (maxim 40 t), au dus la incetinirea si ingreunarea traficului rutier. Studiul de fezabilitate a fost aprobat de consilierii locali din Onesti, la ultima sedinta, insa banii necesari efectuarii lucrarilor vor fi mai greu de gasit.
Primarul Emil Lemnaru sustine ca fondurile trebuie alocate de Guvern, intrucat podul se afla pe un drum national important, DN 11 (E 577), Brasov – Onesti – Bacau, care asigura legatura dintre Ardeal si Moldova.
Gheorghe LEU