Compartimentul pentru autorizarea, monitorizarea si controlul serviciului de transport public local din cadrul Primariei Onesti a efectuat o serie de verificari asupra firmelor care se ocupau de transportul de calatori in municipiu, dar care nu aveau licenta si desfasurau in mod ilegal aceasta activitate. “I-am indentificat pe acesti transportatori si, pentru inceput, le-am dat avertismente scrise, insa, daca vor fi prinsi din nou, ei vor primi amenzi cuprinse intre 100 si 200 de milioane de lei vechi”, ne-a precizat inginerul Valentin Lungu, din cadrul compartimentului de specialitate al Primariei Onesti. „Pâna acum, nu am aplicat nicio amenda, pentru ca, dupa avertismentul dat, nu am mai surpins niciun transportator ilegal. Inainte, era o adevarata jungla in transportul local de calatori, dar acum s-a cam facut curatenie”, a mai adaugat el. Actiunea derulata de reprezentantii Primariei Onesti a inceput la 1 aprilie, data de la care a intrat in vigoare contractul de concesionare a serviciului de transport local de calatori, catre firma Transmoldova, care a câstigat licitatia pentru principalele trasee din municipiu, nr. 1 si nr. 2, cele care includ bulevardele Republicii si Oituz.
Onestenii incepusera sa se obisnuiasca cu mersul pe jos
Transmoldova s-a obligat sa foloseasca 5 autobuze, dintre care unul de 4 stele (46 de locuri), 3 de 3 stele (44 de locuri) si unul de categoria I-a (35 de locuri), si sa efectueze curse din 30 in 30 de minute, dar activitatea era periclitata in plan financiar de firmele-pirat, care impânzisera Onestiul si care ar fi redus numarul de calatori, iar incasarile reduse ar fi dus la imposibilitatea ca transportatorul sa obtina profit si sa-si mai achite si redeventa catre Primarie. In plus, traseele cu nr. 1 si nr. 2 au ramas multa vreme descoperite, pentru ca nimeni nu a câstigat licitatiile organizate pe parcursul ultimilor ani, iar calatorii erau transportati cu microbuzele, de firmele fara licenta, care circulau haotic, fara niciun program, motiv pentru care onestenii au trecut la mersul pe jos, mai ales ca orasul nu este prea mare. “In prima luna de la semnarea contractului cu Transmoldova, noi am fost multumiti de serviciile prestate, pentru ca firma si-a respectat orarul si a folosit autobuzele bune, pe care le-a promis, si nu altele – ne-a mai spus inginerul Valentin Lungu. Dar pentru ei, activitatea a fost cam slaba, pentru ca onestenii s-au cam dezobisnuit sa mai mearga cu autobuzul. Insa Transmoldova va face un bilant abia la trei luni de zile de la intrarea in vigoare a contractului, pentru a vedea daca activitatea este sau nu rentabila”. Mai sunt monitorizati si transportatorii care au licenta pentru alte trasee si care nu au voie sa ia calatori de pe bulevardele Republicii si Oituz, ci pot doar tranzita aceste artere rutiere.
Gheorghe LEU