Sa deschizi robinetul si in loc de apa potabila sa curga apa maronie sau neagra nu mai reprezinta o surpriza pentru bacauani. Periodic, fiecare dintre noi primim câte o portie de mocirla din partea Companiei de Apa Bacau (fosta RAGC), care ne ” rasfata” cu apa tulbure sau mâloasa.
Ca de fiecare data, conducerea companiei a gasit tot felul de explicatii tehnice pentru disconfortul creat, insa apa potabila din Bacau ramâne o reala problema.
Compania de Apa se face ca ploua.
Probleme create de ani buni locuitorilor municipiului Bacau de apa de la robinet (a carei potabilitate este absolut controversata) au pe alocuri aspect extrem, grotesc. Este cazul (mediatizat) al medicului militar pensionar Adrian Olaru, care considera ca apa din reteaua orasului l-a imbolnavit de cancer, sau, mai nou, cel semnalat de o persoana din strada Stefan cel Mare, unde apa a fost acum o luna atât de murdara, incât a infundat pur si simplu tevile.
Nu si-a imbaiat bebelusul de frica
Pe 27 mai, o tânara care locuieste pe Stefan cel Mare ne-a trimis la redactie o poza – realizata in ziua respectiva (asa cum indica fisierul foto) – cu un filtru de apa de centrala termica de apartament acoperit cu un mâl scârbos. Contactata in legatura cu sesizarea-fotografie, M.P. a povestit ca „s-au facut niste reparatii si s-a luat apa. S-a anuntat apoi ca i-au dat drumul, dar la noi nu curgea o picatura. Abia ulterior am constatat ca nu curgea deoarece era atât de murdara, incât infundase sitele de la robinet si filtrele de la centrala. Când am scos filtrele centralei, parca aveau pe ele ciocolata topita. Nu am mai pomenit asa ceva!”. Ea a mai spus ca nu a pornit centrala mai multe zile, de teama sa nu se strice, si ca o vreme nu si-a mai imbaiat copilul (in vârsta de doar zece luni) de teama ca micutul sa nu se imbolnaveasca. „S-a intâmplat asa in tot blocul. Am sesizat RAGC-ul, dar ei ne-au trimis la asociatia de proprietari”, a adaugat femeia.
Compania de Apa se spala pe mâini
In aceeasi zi, am trimis sesizarea foto Companiei de Apa Bacau (fosta RAGC), de la care am solicitat un punct de vedere. Nu am primit niciun raspuns timp de doua saptamâni, asa ca am contactat din nou furnizorul de apa, care a afirmat ca nu a primit nicio poza. Am trimis sesizarea din nou si abia zilele trecute am primit un raspuns scris, semnat de directorul executiv Petrus Radulescu. „In perioada anterioara zilei de 27 mai nu a existat nicio sesizare din acea zona cu privire la turbiditatea apei. Referitor la poza, nu ne putem exprima punctul de vedere deoarece nu stim in ce conditii a fost facuta. Mai apar situatii când apa furnizata la consumatori prezinta fenomenul de turbiditate (apa murdara), dar pentru aceste situatii societatea noastra are stabilita o metodologie de lucru (care a fost transmisa fiecarei asociatii de proprietari). Pentru aceste situatii, avem prevazutre clauze contractuale din care reiese ca utilizatorul beneficiaza de o reducere a valorii facturii in concordanta cu gradul de neasigurare a serviciului si cu durata cât acesta nu a putut fi asigurat”, se arata in adresa Companiei de Apa.
Alin LEANCA