Podul de la Agas, din comuna Asau a fost distrus in totalitate de inundatiile din vara lui 2005. Timp de trei ani s-a reusit „performanta” de a se construi doar o pila la noul pod. Pila respectiva, piciorul de sustinere de la mijlocul podului, a costat nici mai mult, nici mai putin decât cinci miliarde de lei. Din lipsa de fonduri, firma de executie si-a retras utilajele si a sistat lucrarea. Aceiasi situatie hilara si in cazul podului din punctul „Mazilu”. S-au construit o pila si jumatate din a doua, dintr-un total de trei. Pretul acestei investitii? 5,5, miliarde de lei. Constantin Radulescu (foto), primarul comunei Asau spune ca pentru finalizarea lucrarilor la cele doua obiective ar mai avea nevoie de cel putin 20 de miliarde de lei. „Cu una din firme chiar ne-am judecat. Au câstigat in instanta si am fost obligati sa achitam contravaloarea lucrarilor efectuate. Cu tot cu penalitati au fost vreo sapte miliarde de lei. Am primit bani in iarna lui 2008 de la judet si litigiul a fost stins”, spune Radulescu. La Asau, timpul pare ca a stat pe loc. Din 2005, se lucreaza in ritm de melc la eliminarea pagubelor produse de inundatii. „Avem depus pe Ordonanta 7 un proiect pentru construirea unui pod peste Trotus si doua punti pietonale pe zona Gara Asau si Lunca Asau. In total, ca bani, inseamna 31 de miliarde de lei. Avem doar patru miliarde”, mai spune primarul din Asau. Trenarea finalizarii acestor lucrari, inclusiv amenajarea cursurilor Trotusului, Agastin si Asau, da „palpitatii” localnicilor. Oricând exista riscul producerii de noi inundatii. Aceasta teama de inundatii este viziobila doar la o simpla plimbare prin comuna. Containerele primite in 2005 pentru adapostirea familiilor ramase fara locuinte au ramas neclintite, pe acelasi amplasament. F. CRETU