Începând de joi, 16 iulie, conducatorii auto vor primi permisele de conducere si certificatele de înmatriculare noi ale masinilor prin posta, la domiciliu.
Directia de Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anuntat ca aplicarea în România a directivelor comunitare privind forma si conţinutul permiselor de conducere si a certificatelor de înmatriculare a determinat înfiintarea unui centru national de personalizare a acestor documente, creându-se conditiile pentru achizitionarea de servicii de curierat la domiciliu a documentelor. Posta Româna a fost desemnata drept câstigatoarea licitatiei de achizitie publica pentru contractul aferent serviciior de curierat si livrare la domiciliul titularilor, de la sediul Directiei Regim Permise de Conducere si Înmatricularea Vehiculelor, a permiselor de conducere si a certificatelor de înmatriculare a vehiculelor. La licitatie mai participasera „Posta Atlassib Curier Rapid” si „Fan Courier Express”. Posta Româna este cel mai mare operator de profil si dispune de o reţea teritorială de 7.100 de oficii postale, grupate în zece directii regionale. Documentele pentru preschimbarea vechilor acte sau pentru obtinerea lor trebuie depuse la sediul Serviciului Comunitar Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor. Compania Nationala Posta Româna va livra permisele auto si certificatele de înmatriculare la domiciliu, în baza unui contract atribuit de Regia Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS), în valoare estimata de 50 milioane lei, aproape 12 milioane euro. „Persoanele fizice sau juridice care se prezinta pentru obtinerea unui permis de conducere, preschimbarea lui sau eliberarea unui certificat de înmatriculare, vor primi la domiciliu documentul în original în termen de 15 zile de la data dovezii înlocuitoare, pe care dupa expirare, o pot arunca, fara s-o mai depuna la serviciul nostru”, a declarat comisar sef Virgil Hustiu, seful interimar al SCRPCIV Bacau. Dupa acest termen, documentele se pot ridica de la sediul serviciului public comunitar. „Daca, sa spunem, documentul nu se află la serviciul public comunitar, se va elibera un altul, fara achitarea contravalorii acestuia. Livrarea la domiciliu a acestor documente este o masura venita in sprijinul cetateanului, care nu va mai depinde de programul de lucru al ghiseelor si nu va mai trebui sa se deplaseze la sediul Serviciului decât pentru depunerea dosarelor de programare la examinare, pentru preschimbure permis de conducere si de eliberare a certificatului de înmatriculare. Cetatenii vor fi cautati acasa de doua ori, iar daca nu vor fi gasiti, vor trebui sa se deplaseze ei sa-si ridice documentele”, a mai declarat Virgil Hustiu. Până la introducerea acestui sistem de curierat rapid, DRPCIV livra zilnic aceste documente la sediile serviciilor publice comunitare de regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor din cadrul Prefecturilor. Dupa depunerea actelor si până la ridicarea documentelor, titularul primea o dovada înlocuitoare cu valabilitate de 15 zile.
Dan MINDIRIGIU
hustane dute la sovata